Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2010

ΔΕΚΑ ΟΡΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ

7-2-2010 5-54-24 πμ

Από την απόφαση του Συνεδρίου της ΚΕΔΚΕ

Π Α Ρ Α Ρ Τ Η Μ Α

ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ

ΔΕΚΑ ΟΡΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ

ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ

1. Χωροθέτηση των διοικητικών ορίων των νέων ΟΤΑ

Η χωροθέτηση των ορίων των νέων ΟΤΑ πρέπει να γίνει με συμφωνημένα αντικειμενικά κριτήρια και να λάβει υπόψη τις ακόλουθες κατευθύνσεις :

· Η διοικητική συνένωση των ΟΤΑ δεν αποτελεί από μόνη της μεταρρύθμιση, είναι ένα από τα ισότιμα συστατικά στοιχεία του Προγράμματος Διοικητικής Μεταρρύθμισης.

· Η γεωμορφολογία και η διάρθρωση του οικιστικού ιστού της χώρας μας επιβάλλει να μην επιδιώξουμε να γίνουν όλοι οι ΟΤΑ ίδιοι. Μετά τη μεταρρύθμιση θα υπάρχουν Δήμοι πολεοδομικών συγκροτημάτων, Δήμοι–αστικά κέντρα, Δήμοι–ανοιχτές πόλεις, ορεινοί και απομονωμένοι Δήμοι και Κοινότητες, Δήμοι–μικρά και μεσαία νησιά.

· Σε ειδικές περιπτώσεις και με τη σύμφωνη γνώμη των Τοπικών Συμβουλίων στη νέα χωροταξική κατανομή, μπορούν να μετακινηθούν Τοπικά Διαμερίσματα εκτός των σημερινών Δήμων, Νομαρχιών και Περιφερειών, ακόμη δε μπορούν να συνενωθούν και Δήμοι που ανήκουν σε διαφορετικούς Νομούς ή και Περιφέρειες.

2. Αποτελεσματική και δημοκρατική δημοτική διακυβέρνηση

Το συνέδριο της ΚΕΔΚΕ διαφωνεί με το προτεινόμενο εκλογικό σύστημα και ως εκ τούτου προτείνει:

§ Οι δημοτικοί σύμβουλοι να ψηφίζονται από το σύνολο των ψηφοφόρων του νέου Δήμου και να εκλέγονται με ποσόστωση ανάλογη με τον πληθυσμό του κάθε συνενούμενου Δήμου, με καθιέρωση ελάχιστης εκπροσώπησης τουλάχιστον τριών Δημοτικών Συμβούλων από κάθε Δήμο.

§ Στις πόλεις που έχουν Δημοτικά Διαμερίσματα οι Δημοτικοί Σύμβουλοι να εκλέγονται από το σύνολο των ψηφοφόρων του Δήμου.

Σχετικά με τη δημοτική διακυβέρνηση προτείνουμε :

Ø Ενίσχυση των θεσμών διαφάνειας, διαβούλευσης και λογοδοσίας (όχι με Επιτροπές που είναι μια παραδοσιακή και εύκολα «γραφειοκρατικοποιούμενη» λύση, αλλά κυρίως με τη χρήση των σύγχρονων μεθόδων και των Τ.Π.Ε.).

3. Αποκέντρωση αρμοδιοτήτων, λειτουργιών, συγκροτημένων δομών

Συμφωνούμε με τους τομείς αρμοδιοτήτων που αναφέρονται στο Κείμενο Διαβούλευσης και θα συμβάλλουμε στη συγκεκριμενοποίησή τους. Απαιτείται όμως η αποκέντρωση αρμοδιοτήτων και λειτουργιών μαζί με τους αντίστοιχους πόρους και η αποκέντρωση συγκροτημένων δομών. Δεν αρκεί πλέον η «νομική μεταφορά αρμοδιοτήτων», που δεν συνοδεύεται από το ανθρώπινο δυναμικό που τις ασκεί, τους αντίστοιχους οικονομικούς πόρους, την κτιριακή και τη λοιπή υλικο–τεχνική υποδομή τους.

4. Διασφάλιση οικονομικών πόρων και φορολογική αποκέντρωση

Για τη βελτίωση και τη διασφάλιση των οικονομικών της Τ.Α. απαιτούνται :

Ø Αναμόρφωση του συστήματος των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων (ΚΑΠ).

Ø Οικονομικοί πόροι που θα συνοδεύουν τις μεταφερόμενες αρμοδιότητες, λειτουργίες και συγκροτημένες δομές, μέσω δημοσιονομικής αποκέντρωσης, η οποία θα στηρίζεται :

1. Στην αναδιαμόρφωση του «καλαθιού» των ΚΑΠ με τη συμμετοχή του ΦΠΑ,

2. Στη συμμετοχή έως την πλήρη μεταφορά του Φόρου Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας (ΦΜΑΠ). (Όπως είναι γνωστό, στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες ο φόρος ακίνητης περιουσίας, σε οποιαδήποτε μορφή του, ανήκει κατά κύριο λόγο στην Τ.Α.).

Ø Προγραμματικά δεσμευμένο ένα σημαντικό ποσοστό για τους πρωτοβάθμιους ΟΤΑ στο Περιφερειακό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και στα Επιχειρησιακά Προγράμματα του ΕΣΠΑ, π.χ. με τη μορφή συγκεκριμένων Υποπρογραμμάτων ή Μέτρων.

Ø Επιχειρησιακό Σχέδιο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που θα χρηματοδοτηθεί από πόρους του ΕΣΠΑ και Εθνικούς πόρους, με προϋπολογισμό τουλάχιστο 4 δις €.

5. Στελέχωση ΟΤΑ και αναβάθμιση του ανθρώπινου δυναμικού τους

Το Πρόγραμμα Μεταρρύθμισης οφείλει όχι μόνο να προετοιμάσει την πρόσληψη των αναγκαίων νέων επιστημόνων, αλλά να κατοχυρώσει την παραμονή τους τουλάχιστον για μια δεκαετία στους Δήμους που θα προσληφθούν (π.χ. με κριτήριο εντοπιότητας στην πρόσληψη και αμετάθετο για μια δεκαετία) και να διασφαλίσει τη συνεχή κατάρτιση και υποστήριξή τους. Το νέο προσωπικό θα πρέπει να διασφαλίσει επίσης τη διαχειριστική επάρκεια του Δήμου, που κρίνεται απαραίτητη τόσο για τη συμμετοχή του στα Επιχειρησιακά Προγράμματα του ΕΣΠΑ, όσο και για την εύρυθμη λειτουργία του.

Σχετικά με το πολιτικό προσωπικό και ενόψει των νέων δεδομένων που διαμορφώνονται, είναι αναγκαία η αναβάθμιση της καταστατικής θέσης των αιρετών, ώστε να είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις αυξημένες νέες απαιτήσεις με βάση τις προτάσεις της ΚΕΔΚΕ.

6. Οργάνωση δημοτικών λειτουργιών και ηλεκτρονική διακυβέρνηση

Συμφωνούμε με τις προτεινόμενες στο Κείμενο Διαβούλευσης, κατ΄ ελάχιστον, δημοτικές υπηρεσίες: προγραμματισμού, οικονομική υπηρεσία, τεχνική υπηρεσία, πληροφορικής, νομικής υποστήριξης, διοίκησης – διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού και περιβάλλοντος – πολιτικής προστασίας. Επίσης, προτείνουμε τη συγκρότηση κοινωνικής υπηρεσίας.

Μετά την χωροθέτηση των ορίων των νέων ΟΤΑ και πριν την έναρξη εφαρμογής της μεταρρύθμισης, είναι αναγκαίο να προσδιοριστεί ποιοι νέοι Δήμοι διασφαλίζουν και ποιες από τις ανωτέρω ελάχιστες υπηρεσίες, προκειμένου να προγραμματιστεί έγκαιρα η συγκρότησή τους στους υπόλοιπους ΟΤΑ.

Η υποστήριξη των ΟΤΑ για την οργάνωσή τους είναι απαραίτητο να χρηματοδοτηθεί από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ.

Το νέο Πρόγραμμα Μεταρρύθμισης, εκτός από τις προτεινόμενες από το Κείμενο Διαβούλευσης ηλεκτρονικές εφαρμογές, είναι αναγκαίο, αξιοποιώντας το Δίκτυο ΣΥΖΕΥΞΙΣ του Δημόσιου τομέα και με χρηματοδότηση από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΥΓΚΛΙΣΗ, να ενσωματώσει λειτουργικά όλους τους ΟΤΑ (νέους και διατηρούμενους) στο συνολικό λειτουργικό δίκτυο της Δημόσιας Διοίκησης και παράλληλα να δημιουργήσει σε όλους τους ΟΤΑ «Δημοτικές Πύλες» (δηλαδή μηχανισμούς ηλεκτρονικής επικοινωνίας με τους πολίτες).

Επίσης, να διασφαλίσει την εισαγωγή των Τ.Π.Ε. στην οργάνωση όλων των εσωτερικών λειτουργιών των ΟΤΑ.

7. Κατασκευή των βασικών απαραίτητων τεχνικών υποδομών για κάθε ανθρωπογεωγραφική ενότητα,

Το Επιχειρησιακό Σχέδιο της Τ.Α. πρέπει να περιλαμβάνει κυρίως τη χρηματοδότηση των τοπικών δημοσίων επενδύσεων που θα συγκροτήσουν τους νέους Δήμους ως «Λειτουργικές Πόλεις», έτσι ώστε να διασφαλιστούν:

· Η ενδοδημοτική κινητικότητα των πολιτών και η προσπελασιμότητα των δημοσίων και των δημοτικών κτιρίων (δρόμοι, μέσα μαζικής μεταφοράς).

· Η αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προβλημάτων με ενιαίο σχεδιασμό και οικονομίες κλίμακας.

· Η συμπλήρωση του κοινωνικού εξοπλισμού και των αθλητικών και πολιτιστικών υποδομών.

· Η συμπλήρωση του μηχανολογικού και του ηλεκτρονικού εξοπλισμού και η βελτίωση των δημοτικών κτιρίων.

· Επενδύσεις και δράσεις ενίσχυσης της τοπικής οικονομίας.

Εξ αυτών, αρκετές επενδύσεις περιλαμβάνονται στο Κείμενο Διαβούλευσης.

8. Βελτίωση των σχέσεων των ΟΤΑ με το υπόλοιπο διοικητικό σύστημα

Το διοικητικό σύστημα της χώρας, μετά την προετοιμαζόμενη Διοικητική Μεταρρύθμιση, θα αποτελείται από την Κεντρική Δημόσια Διοίκηση, την Περιφερειακή Δημόσια Διοίκηση, την Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση και την Πρωτοβάθμια Τοπική Αυτοδιοίκηση. Οι σχέσεις τους που πρέπει να κατοχυρωθούν είναι η πληροφόρηση – η υποχρεωτική ενημέρωση – η αμφίδρομη επικοινωνία – η διατύπωση προτάσεων – η διατύπωση γνώμης – η διατύπωση σύμφωνης γνώμης – η διαβούλευση – η συνεργασία – η συνέργεια – η από κοινού διοίκηση λειτουργιών – ο συντονισμός κλπ.

9. Διαβούλευση και επικοινωνιακό πρόγραμμα

Προϋπόθεση για τη διασφάλιση της ευρύτερης δυνατής πολιτικής και κοινωνικής συναίνεσης για το Πρόγραμμα Μεταρρύθμισης, είναι η συστηματική ενημέρωση των πολιτών και η διαβούλευση με τα συλλογικά όργανα της Τ.Α. και τους κοινωνικούς φορείς, καθ’ όλη τη διάρκεια της Μεταρρύθμισης, δηλαδή τόσο στη φάση του σχεδιασμού και των προπαρασκευαστικών ενεργειών όσο και στη φάση της εφαρμογής της.

10. Διοίκηση – Παρακολούθηση – Αξιολόγηση του Προγράμματος

Τόσο το συνολικό Πρόγραμμα Μεταρρύθμισης, όσο και τα επιμέρους προγράμματά του, χρειάζονται τη συγκρότηση των οργάνων διοίκησης – παρακολούθησης – αξιολόγησής τους, στα οποία είναι απαραίτητη η συμμετοχή εκπροσώπων της ΚΕΔΚΕ και της ΕΝΑΕ.

Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου 2010

Δημοψηφίσματα σε έξη Δήμους για τις συνενώσεις

bigstockphoto_Check_Yes_431128

vote_no

Οι δήμαρχοι Τριανδρίας Πολυξένη Δρίτσα, Αγίου Παύλου Νίκος Βαρσάμης, Πεύκων Στέλιος Συμεωνίδης, Ευκαρπίας Χαράλαμπος Πανταζόγλου, Κορδελιού Στάθης Λαφαζανίδης και Μενεμένης Γιώργος Ακτσελής έδωσαν κοινή συνέντευξη Τύπου και ανακοίνωσαν ότι θα στήσουν κάλπες στους εν λόγω Δήμους για να αποφανθούν οι δημότες αν θέλουν ή όχι τις συνενώσεις. Θα συναντηθούν με όλους τους υπουργούς και βουλευτές του νομού Θεσσαλονίκης και θα στείλουν υπόμνημα στην κυβέρνηση και στα κόμματα.

Επισήμαναν ότι κινητοποιήθηκαν από τη στιγμή που είδαν δημοσιεύματα, σύμφωνα με τα οποία υπάρχουν σχέδια για συνενώσεις των Δήμων τους και ζητούν από την κυβέρνηση να ξεκαθαρίσει αν σκοπεύει να προχωρήσει σε συνενώσεις στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης. Επικαλούνται αποφάσεις συνεδρίων της ΚΕΔΚΕ να μην γίνουν συνενώσεις Δήμων στα πολεοδομικά συγκροτήματα Αθήνας και Θεσσαλονίκης και να δημιουργηθούν μητροπολιτικές διοικήσεις.

Τόνισαν ακόμα πως το κίνητρο τους δεν είναι να διατηρήσουν οι ίδιοι το δημαρχιακό αξίωμα αλλά η καλύτερη εξυπηρέτηση των δημοτών, καθώς οι παραπάνω Δήμοι έχουν όλες τις προϋποθέσεις που απαιτούνται για να σταθούν αυτόνομα, υπάρχει ο κίνδυνος να χαθούν κονδύλια του ΕΣΠΑ, αν γίνουν συνενώσεις, ενώ δεν λαμβάνονται υπόψη τα νέα πληθυσμιακά δεδομένα. Από τους έξι δημάρχους άλλοι έχουν εκλεγεί με τη στήριξη του ΠΑΣΟΚ και άλλοι της Ν.Δ.

πηγή ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

Παγκόσμια Ημέρα Υγροτόπων «Φροντίδα για τους υγροτόπους - μια απάντηση στην αλλαγή του κλίματος»

2904416838_f31658f61f_o

λίμνη Kερκίνη φωτογραφία flickr

Σύμφωνα με διεθνείς ορισμούς υγρότοποι «είναι οι ελώδης περιοχές, βάλτοι, υγροί τυρφώνες φυσικοί ή τεχνητοί, μόνιμοι ή πρόσκαιροι, με στάσιμο ή τρεχούμενο, γλυκό, υφάλμυρο ή αλμυρό νερό καθώς και θαλασσινές περιοχές με βάθος που δεν ξεπερνάει τα 6 μέτρα».

Η σημασία τους είναι μεγάλη για την βιώσιμη ανάπτυξη. Αν και έχουν σημαντική συνεισφορά στην δέσμευση διοξειδίου του άνθρακα , στον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής, στον εμπλουτισμό του υδροφόρου ορίζοντα  και στην διατήρηση της βιοποικιλότητας, εν τούτοις  απειλούνται άμεσα από την κλιματική αλλαγή και την έλλειψη πολιτικής για την προστασίας τους

Οι  ελληνικές  κυβερνήσεις δέσμιες ενός στρεβλού μοντέλου ανάπτυξης  και των αδυναμιών λειτουργίας του Κράτους στην προστασία του περιβάλλοντος δεν μπορούν να προστατεύσουν τους Υγροτόπους της χώρας μας. Χρειάζονται άμεσες ενέργειες στον τομέα αυτό όπως η αποσαφήνιση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος με την επέκταση του κτηματολογίου και του δασολογίου. Η εφαρμογή χωροταξικού σχεδιασμού σε συνδυασμό με το ότι οι  υγρότοποι συνήθως είναι σε περιοχές φιλέτα για τη δόμηση, νόμιμη και αυθαίρετη.

Στο άμεσο μέλλον το στοίχημα για βιώσιμη ανάπτυξη θα παιχτεί κυρίως σε τρεις τομείς: στην πολιτική γης, στην αυτάρκεια των υδατικών πόρων και στην ενέργεια. Το πόσο θα καταφέρουμε να διατηρήσουμε τους υγροτόπους θα είναι ενδεικτικό αν μπορέσουμε να  καταφέρουμε να προσεγγίσουμε την βιώσιμη ανάπτυξη.

γραφείο Τύπου ΣΥΝ

Γιάννης Μπανιάς έλλειμμα δημοκρατίας στον Καλλικράτη

7465_normal

Μιλώντας στο συνέδριο της ΕΝΑΕ τόνισε

….

Δεύτερον, στην παραπέρα αποδυνάμωσης της δημοκρατίας στο χώρο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης θα οδηγήσει με βεβαιότητα το εκλογικό σύστημα που σε συνδυασμό με τον περιορισμό των Δήμων και Κοινοτήτων και τη δημιουργία μεγάλων Περιφερειών επιδιώκει τον ακόμα μεγαλύτερο έλεγχο του θεσμού από τις δυνάμεις του δικομματικού συστήματος και κυρίως από τις δυνάμεις που κάθε φορά θα βρίσκονται στην Κυβέρνηση.

Πρόκειται για ένα εκλογικό σύστημα κατά συνέπεια απολύτως πλειοψηφικό, ένα σύστημα που αποκλείει την όποια αυτόνομη έκφραση κοινωνικής δυναμικής στους αντιπροσωπευτικούς θεσμούς, ενώ θα έπρεπε να ισχύει, οι μεταρρυθμίσεις δηλαδή που γίνονται να πηγαίνουν προς αντίθετη κατεύθυνση.

Δεν υπάρχει δυνατότητα σχεδόν για καμιά ομάδα ή κίνημα πολιτών και ας μην υπάρχουν αυταπάτες επ’ αυτού να διεκδικήσει εκπροσώπηση στα νέα όργανα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που θα υπάρξουν μετά απ’ αυτή την μεταρρύθμιση.

Με το πλειοψηφικό εκλογικό σύστημα επιδιώκεται η υφαρπαγή των εδρών και των μικρότερων εκλογικών συνδυασμών και η νομή της εξουσίας από τις δυνάμεις του δικομματισμού, κάτι δηλαδή παρόμοιο και ακόμα χειρότερο μ’ αυτό που συμβαίνει στην κεντρική πολιτική σκηνή…..

όλη η ομιλία του εδω

η ομιλία του Υπουργού Εσωτερικών κ.Ραγκούση εδω

Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2010

Μαύρισε ο τόπος …η ψυχή του… έρχεται και η Al-Qaida

Υπαναχώρηση Ραγκούση για τους μετανάστες

Σε υπαναχώρηση από τις αρχικές της εξαγγελίες για το θέμα της απόδοσης ιθαγένειας στα παιδιά των μεταναστών προχωρά η κυβέρνηση και το Υπουργείο Εσωτερικών, όπως προκύπτει από το τελικό σχέδιο νόμου που κατατέθηκε προς επεξεργασία στη Βουλή.

Μετά τη δημόσια διαβούλευση θεσπίζεται ως υποχρεωτική η νόμιμη πενταετής παραμονή όχι μόνο του ενός αλλά και των δύο γονέων στην Ελλάδα για να μπορεί ένα παιδί που γεννιέται στη χώρα μας να αποκτήσει την ελληνική ιθαγένεια. Το σημείο αυτό κρίνεται ως εξαιρετικά ουσιώδες καθώς περιορίζει δραματικά τον αριθμό των παιδιών της δεύτερης γενιάς μεταναστών που θα έχουν τελικά το δικαίωμα να αποκτήσουν την ελληνική ιθαγένεια.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μεταναστευτικών φορέων και κινήσεων η αρχική πρόταση του υπουργείου έδινε δικαιώματα μόνο σε 80.000 από τα περίπου 250.000 παιδιά μεταναστών που ζουν στην Ελλάδα ενώ με τη νέα ρύθμιση ο αριθμός αυτός δεν ξεπερνά τις 15.000

Για τα παιδιά μεταναστών που δεν έχουν γεννηθεί στην Ελλάδα, ως απαραίτητη και βασική προϋπόθεση για την απόκτηση της ελληνικής ιθαγένειας ορίζεται η επιτυχής εξαετής φοίτηση σε τάξεις ελληνικού σχολείου, κάτι που πρακτικά αφαιρεί το δικαίωμα να κάνουν αίτηση από παιδιά που ήρθαν στην Ελλάδα σε μεγαλύτερη ηλικία και δεν έχουν προλάβει να ολοκληρώσουν έξι τάξεις. (σ.σ. Το αρχικό σχέδιο νόμου προέβλεπε τριετή φοίτηση).

Επίσης, μετά τη διαβούλευση προστίθεται πρόβλεψη για καταβολή παραβόλου 100 ευρώ όταν υποβάλλεται η δήλωση για την απόκτηση της ελληνικής ιθαγένειας από παιδιά μεταναστών.

Με συστατικές επιστολές οι ενήλικοι:

Ειδικά για τους ενήλικους νόμιμους μετανάστες β’ γενιάς το σχέδιο νόμου προβλέπει πως παιδιά αλλοδαπών που έχουν γεννηθεί στην Ελλάδα ή έχουν παρακολουθήσει τουλάχιστον 6 χρόνια σχολείο αλλά έχουν υπερβεί τα 21 μπορούν με μεταβατική διάταξη να πάρουν και αυτά με δήλωσή τους την ελληνική ιθαγένεια εφόσον δεν συντρέχουν σε βάρος τους τα ποινικά κωλύματα της πολιτογράφησης ή λόγοι ασφαλείας.

Μεταξύ των απαραίτητων δικαιολογητικών για τους ενήλικες περιλαμβάνονται πλέον και τρεις συστατικές επιστολές Ελλήνων πολιτών, διαφορετικών από αυτούς που θα παρίστανται ως μάρτυρες κατά τη δήλωση ενώπιον του δημάρχου, και που έχουν γεννηθεί στην Ελλάδα και κατοικούν μονίμως στον δήμο μόνιμης κατοικίας του αιτούντος ή συνδέονται επαγγελματικά μαζί του. Από τη διάταξη αυτή εξαιρούνται ο οι συνδεόμενοι με συγγενικό δεσμό με τον αιτούντα μετανάστη.

Μετά τη δημόσια διαβούλευση, προστίθενται συγκεκριμένες εξειδικεύσεις των ουσιαστικών προϋποθέσεων για την απόκτηση της ιθαγένειας και ειδικά ως προς την γνώση της ελληνικής γλώσσας και ιστορίας.

Συγκεκριμένα στο τελικό σχέδιο νόμου προβλέπεται ότι:

«Για να εξακριβωθεί η ομαλή ένταξη στην ελληνική κοινωνία συνεκτιμώνται ιδίως στοιχεία όπως η γνώση της ελληνικής ιστορίας και του ελληνικού πολιτισμού» ενώ για την εξακρίβωση των παραπάνω προστίθεται η δυνατότητα πραγματοποίησης ειδικών τεστ Γλώσσας, Πολιτικής Αγωγής, Ιστορίας κ.α. από την Επιτροπή πολιτογράφησης, όπως αυτά θα οριστούν από τα συναρμόδια υπουργεία.

Πάντως το σχέδιο νόμου δίνει τη δυνατότητα στους μετανάστες να διεκδικήσουν αιτιολογημένη απάντηση σε περίπτωση αρνητικής έκβασης του αιτήματός τους για πολιτογράφηση καθώς θεσπίζεται για πρώτη φορά, δευτεροβάθμιος έλεγχος επί της διαδικασίας πολιτογράφησης από το Συμβούλιο Ιθαγένειας, στο οποίο θα προεδρεύει πλέον επίτιμο μέλος του Συμβουλίου Επικρατείας. Γενικότερα θα επιδιωχθεί η ορθολογικότερη και σαφέστερη οργάνωση της διαδικασίας ενώπιον της αρμόδιας Επιτροπής Πολιτογράφησης που θα υφίσταται πλέον σε επίπεδο Περιφέρειας αρχικά και από 1.1.2011 σε επίπεδο Γενικής Διοίκησης του αποκεντρωμένου κεντρικού Κράτους.

Συμμετοχή στις Δημοτικές Εκλογές

Η κυβέρνηση, όπως επεσήμανε ο υπουργός Εσωτερικών Γιάννης Ραγκούσης, παραμένει σταθερή στην πρόθεσή της να δώσει δικαίωμα ψήφου στους νόμιμους μετανάστες.

Το σχέδιο νόμου προβλέπει τη δυνατότητα για δικαίωμα ψήφου στις Τοπικές Εκλογές μόνον του πρώτου βαθμού αυτοδιοίκησης σε ομογενείς και μετανάστες που διαμένουν νόμιμα στην Ελλάδα εφόσον έχουν οριστικές άδειες που προϋποθέτουν τουλάχιστον 5 χρόνια προηγούμενης νόμιμης διαμονής, όπως η του επί μακρόν διαμένοντος, αόριστης διάρκειας ή δεκαετούς, 5ετή δελτίου γονέα ημεδαπού κοκ.

Μετά τη διαβούλευση ορίζεται πως μπορούν να εκλέγονται σε αυτοδιοικητικά αξιώματα μόνον όσοι γνωρίζουν επαρκώς την ελληνική γλώσσα ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στα καθήκοντά τους ενώ προστίθεται και το να αποτελεί κώλυμα εγγραφής σε ειδικό εκλογικό κατάλογο η τυχόν ποινική καταδίκη που θα συνεπαγόταν στην περίπτωση Έλληνα την αποστέρηση πολιτικών δικαιωμάτων.

Συνολικά, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Υπουργείου, εκείνοι που δυνητικά μπορούν να κάνουν αίτηση για να εγγραφούν στους εκλογικούς καταλόγους είναι 266.250 εκ των οποίων όμως οι 160.000 είναι ομογενείς.

Μείζον πρόβλημα με τις καταδίκες

Επιπλέον εμπόδιο στην απόκτηση ιθαγένειας και πολιτικών δικαιωμάτων θα αποτελεί η πιθανή καταδίκη του ενδιαφερόμενου για διαφόρων ειδών αδικήματα μεταξύ των οποίων είναι πλημμεληματικού χαρακτήρα, όπως η αντίσταση κατά της αρχής, εγκλήματα με χρήση μέσων υψηλής τεχνολογίας (σ.σ. Αντιγραφή cd – dvd) ή αν έχουν καταδικαστεί για εξασφάλιση καταλύματος σε άλλους μετανάστες για απόκρυψη.

Οι μεταναστευτικές οργανώσεις τονίζουν πως και σε αυτό το σημείο επιχειρείται μεγάλο “κόψιμο” των δικαιούχων καθώς τα αδικήματα αυτά είναι θολά και μπορούν πολύ εύκολα να αποδοθούν τέτοιες καταδίκες καθώς για παράδειγμα η «αντίσταση κατά της αρχής» είναι κατηγορία που αποδίδεται από την αστυνομία αν ο μετανάστης τρέξει να διαφύγει τη σύλληψη.

Σε δήλωσή του ο υπουργός Εσωτερικών Γιάννης Ραγκούσης, μετά την παρουσίαση του νέου σχεδίου νόμου τόνισε: «Πιστεύουμε σε μια κοινωνία ειρήνης και ασφάλειας. Πιστεύουμε σε ένα σύγχρονο κράτος δικαίου. Πιστεύουμε ότι είναι εθνική, κοινωνική και οικονομική ανάγκη η ένταξη των νόμιμων μεταναστών στην ελληνική κοινωνία. Γι’ αυτό και παραμένουμε σταθεροί στους στόχους μας, ενσωματώνοντας κάθε λογική και χρήσιμη πρόταση που κατέθεσαν πολίτες, που κατέθεσαν φορείς, καθώς και τα πολιτικά κόμματα».

Αντιδράσεις

«Η τεκμηριωμένη πίεση, που άσκησε η Ν.Δ., με αναφορές στην ευρωπαϊκή εμπειρία και νομοθεσία, το προηγούμενο διάστημα, υποχρέωσε και οδήγησε την Κυβέρνηση σε αλλαγές. Αλλαγές όμως, που παρά το γεγονός ότι κινούνται στη σωστή κατεύθυνση, πολύ απέχουν από τις θέσεις της Ν.Δ. και τις ανάγκες του τόπου. Το προσεχές διάστημα, και με αφορμή τη συζήτηση στη Βουλή, η Ν.Δ. θα κλιμακώσει την πίεσή της και θα προωθήσει πρωτοβουλίες για να περάσει, με ακόμα πιο εμφαντικό τρόπο, τις θέσεις της για αυτό το κορυφαίο ζήτημα», αναφέρει ο υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Χρήστος Ζώης.

«Η «αυστηροποίηση» των προτεινόμενων διατάξεων για το θέμα της χορήγησης ιθαγένειας και πολιτογράφησης για τους μετανάστες που ζουν και εργάζονται στη χώρα μας, συνιστά πασιφανή υποχώρηση της κυβέρνησης στις πιέσεις της Δεξιάς και της Ακροδεξιάς. Τα αυτονόητα δικαιώματα των μεταναστών θυσιάζονται στο τρικομματικό παιχνίδι της συναίνεσης μεταξύ κυβέρνησης-ΝΔ-ΛΑΟΣ για την εφαρμογή των μέτρων του Προγράμματος Σταθερότητας που ισοπεδώνουν την κοινωνία.

Ο ΣΥΡΙΖΑ, δεσμεύεται ότι θα δώσει τη μάχη, μέσα και έξω από τη βουλή, ενάντια στους διαχωρισμούς για τα παιδιά που γεννήθηκαν ή μεγάλωσαν στη χώρα και για να ανοίξει ο δρόμος για τη νομιμοποίηση όλων των μεταναστών που ζουν και εργάζονται στην Ελλάδα», τονίζει σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ.

Η Ιερά Σύνοδος κάνει συστάσεις προς την Πολιτεία για το θέμα της ιθαγένειας

Η Ιερά Σύνοδος με ανακοίνωση που εξέδωσε την Πέμπτη ζητά από την Πολιτεία να προσεγγίσει το θέμα της ιθαγένειας των μεταναστών στη βάση «της ευαισθησίας και της ιδιαιτερότητας ορισμένων περιοχών» της χώρας, συνεκτιμώντας και «τις ενδεχόμενες κοινωνικές επιπτώσεις στο σύνολο του πληθυσμού».

Υποστηρίζει πως οι κατά τόπους μητροπολίτες «γνωρίζουν τις επί μέρους εθνικές και κοινωνικές ευαισθησίες», γι' αυτό «οι απόψεις τους πρέπει να συνυπολογίζονται για την αντιμετώπιση τέτοιων κρίσιμων θεμάτων».

Στην ανακοίνωση που εκδόθηκε μετά τη συνεδρίαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, τονίζεται πως πρέπει να αποδίδονται «τα του Καίσαρος των Καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ», ωστόσο ακολούθως αναφέρει: «Ο Νόμος περί Ιθαγένειας δεν ταυτίζεται απόλυτα με το μεταναστευτικό πρόβλημα. Γι' αυτό η Ελληνική Πολιτεία πρέπει να μελετήσει επισταμένως τις προϋποθέσεις, βάσει των οποίων θα χορηγείται η Ελληνική Ιθαγένεια. Συγχρόνως, όμως, πρέπει να αντιμετωπίσει με σοβαρότητα το μεταναστευτικό πρόβλημα, βάσει της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας, αλλά και της ευαισθησίας και της ιδιαιτερότητος ορισμένων περιοχών της Πατρίδος μας, και τις ενδεχόμενες κοινωνικές επιπτώσεις στο σύνολο του πληθυσμού».

πηγή TVXS

Στο ταμείο

4-2-2010 11-46-53 πμ

karamanlhs-4-thumb-large

……

Τα τύμπανα της πανεθνικής ενότητας και της γενικής συστράτευσης τα ακούμε και τώρα, από πολιτικούς αρχηγούς, μεγαλοδημοσιογράφους που φέρονται σαν κάτι παραπάνω και από πολιτικοί αρχηγοί, τραπεζίτες που κερδοσκόπησαν συμφώνως τω νόμω, αφού ο μόνος νόμος είναι ο νόμος της αγοράς (κι όχι βέβαια «ο νόμος του εργάτη», «του αγρότη» και λοιπά παραμυθητικά ή παραμυθένια), ιερωμένους που δέονται υπέρ των πενήτων γονατισμένοι οι ίδιοι από το βάρος των τιμαλφών που φέρουν... «Δώστε και σώστε», αυτό είναι είναι το μήνυμα, η εντολή μάλλον, όχι και τόσο καινοφανής είναι η αλήθεια, αφού με το χούι που έχουν οι κυβερνήσεις να παραδίδουν η μια στην άλλη «καμένη γη», οι υπέρ εθνικής σωτηρίας εκκλήσεις ακούγονται ανελλιπώς, απλώς ανεβοκατεβαίνει ο μελοδραματικός τόνος.

Αν όντως «βουλιάζουμε», όπως διατείνονται όσοι επιμένουν ότι γνωρίζουν κάτι περισσότερο από τον «χοντρολαό», εντάξει, να συστρατευτούμε, μονίμως φανταράκια υπό τας διαταγάς των μονίμως στρατηγούντων. Αλλά αν βούλιαξε το καράβι, το βούλιαξαν όλοι μαζί; Η ισότητα στην ευθύνη της πληρωμής δεν προϋποθέτει την ισότητα στην ευθύνη της καταστροφής; Δηλαδή, σε γλώσσα ευθύτερη, πάλι πρόσχημα και ευκαιρία θα καταντήσει η «ανάγκη πατριωτισμού», οικονομικού εν προκειμένω, όπως τον ζωγραφίζουν όσοι στο προαναφερθέν καράβι υπήρξαν καπεταναίοι και όχι ταπεινοί κωπηλάτες και τώρα, αφού τα ’καναν θάλασσα, νίπτουν τας χείρας τους στην ίδια αυτή θάλασσα; Πάλι οι ήδη σαπρόπλουτοι θα σταθούν στο ταμείο του πατριωτισμού για να ανταμειφθούν που τάχα εκπληρώνουν το χρέος τους, δι’ αντιπροσώπων βέβαια, ως συνήθως; Είναι σαν ν’ ακούς κηρύγματα υπέρ του πνευματικού βίου από φανατικούς σαρκόφρονες.

Του Παντελή Μπουκαλά Στο ταμείο «πατριωτισμού»εδω

και ο Στάθης

4-2-2010 1-30-25 μμ

ΜΠΙΖ και Μενεγάκη

4-2-2010 12-19-00 μμ

ContentSegment_13683038$W380_H500_R0_P0_S1_V1$Jpg

Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2010

Λαϊκή συνέλευση Αντιπαριωτών

3-2-2010 6-23-01 μμ

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Προς:1) ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΚΥΚΛΑΔΩΝ

2)ΕΠΑΡΧΕΙΟ ΠΑΡΟΥ

3) ΔΗΜΑΡΧΟ ΠΑΡΟΥ

4)ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΑΝΤΙΠΑΡΟΥ

Σας προσκαλούμε την Κυριακή 07/02/2010, στην αίθουσα Καλουδά

και ώρα 19:30, στην λαϊκή συνέλευση των Αντιπαριωτών σχετικά με

το τι μέλλει γενέσθαι στο νησί μας, με την ψήφιση του σχεδίου

ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ.

Η παρουσία σας είναι απαραίτητη, για την σωστή ενημέρωση των

κατοίκων γι’ αυτό το μείζον θέμα της ΑΝΤΙΠΑΡΟΥ που θα κρίνει

το μέλλον της τοπικής αυτοδιοίκησης του νησιού μας.

Νομίζουμε ότι είναι πρέπον, σε τόσο σοβαρές αποφάσεις, οι εκλεγμέ-

νοι αντιπρόσωποι του λαού να ακούσουν και την γνώμη αυτών που

τους τίμησαν με την ψήφο τους.

Η παρουσία σας θα μας τιμήσει ιδιαίτερα.

Με εκτίμηση και πατριωτικούς

χαιρετισμούς.

Συντονιστική επιτροπή

Αντιπαριωτών

Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2010

Ο Δήμος δεν είναι επιχείρηση

greece

Μαρία Καραμανώφ
Σύμβουλος Επικρατείας, Αντιπρόεδρος Επιμελητηρίου Περιβάλλοντος & Βιωσιμότητος

Από την συζήτηση

Με αντικείμενο τα νομικά και πραγματικά ζητήματα από την αναδιάρθρωση
του θεσμού της τοπικής αυτοδιοίκησης και τις επιπτώσεις της
στον χαρακτήρα και την ιδιαίτερη φυσιογνωμία των Δήμων και Κοινοτήτων της χώρας.
Οργάνωση: Επιμελητήριο Περιβάλλοντος και Βιωσιμότητος

……Το αμέσως επόμενο ερώτημα είναι αν, εν πάση περιπτώσει, το νέο αυτό διευρυμένο σχήμα,
στο οποίο ενσωματώνονται οι παλαιοί Δήμοι, θα λύσει πράγματι τα προβλήματά τους.
Η εντύπωση που απεκόμισα από τα διαθέσιμα στοιχεία είναι ότι η προσέγγιση των
προβλημάτων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης καθώς και η λύση που δίδεται σε αυτά, είναι
μάλλον απλουστευτική. Παρ’ ό,τι διακηρύσσονται πολλά και ωραία για τους στόχους του
Καλλικράτη (συμμετοχή των πολιτών, εμβάθυνση της δημοκρατίας, διαδραστικές υπηρεσίες
διαφάνεια, αξιοκρατία κ.λπ.), διαφαίνεται ότι βασικός στόχος της μεταρρύθμισης είναι να
αυξηθεί η επιχειρησιακή ικανότητα των ΟΤΑ, ώστε να δύνανται να αναλαμβάνουν και να
διεκπεραιώνουν, μόνοι τους ή με αναθέσεις, μεγάλης κλίμακος έργα και δραστηριότητες.
Είναι λοιπόν οι επιχειρησιακές απαιτήσεις των μεγάλων έργων και δραστηριοτήτων οι οποίες
υπαγορεύουν τελικώς το μέγεθος και τα όρια των νέων Δήμων και όχι αντίστροφα. Όμως ο
Δήμος δεν είναι επιχείρηση. Ακόμα και ο πιο μικρός και ασήμαντος Δήμος αποτελεί ένα
«σύστημα μεγάλης κλίμακος» με την επιστημονική έννοια του όρου, δηλ. ένα σύστημα το
οποίο οφείλει να επιτελεί πολλαπλές λειτουργίες, σε τοπική μεν κλίμακα, αλλά πάντως
πολλαπλές, οι περισσότερες από τις οποίες, όπως λ.χ. η πολιτική καλλιέργεια, η δημοτική
πρόνοια και αλληλεγγύη, η συμμετοχή των δημοτών στα κοινά σε προσωπικό και όχι
ψηφιακό επίπεδο, η ανάδειξη και διαχείριση ενός τοπικού φυσικού ή πολιτιστικού στοιχείου
κ.λπ., δεν έχουν επιχειρησιακό χαρακτήρα. Αν ο Δήμος ήταν επιχείρηση, και είχε ως εκ
τούτου ως μοναδικό σκοπό την οικονομική αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα, θα
μπορούσε, ή μάλλον θα ώφειλε να θυσιάσει την τοπικότητά του για την εξυπηρέτηση του
σκοπού αυτού. Όμως δεν είναι.
Είναι, ίσως, κοινός τόπος ότι οι Δήμοι δεν τα καταφέρνουν όσο καλά θα έπρεπε στην άσκηση
όλων αυτών των πολλαπλών λειτουργιών. Αλλά σ’ αυτό δεν φταίει, ή δεν φταίει μόνο, το
μέγεθός τους. Τα ίδια ακριβώς προβλήματα κακής διαχείρισης, αδιαφάνειας,
αναποτελεσματικότητας, κακής οργάνωσης, είναι κοινά σε όλα τα επίπεδα της Δημόσιας
Διοίκησης, κρατικής, περιφερειακής και αποκεντρωμένης. Για να αναφερθώ και πάλι στη
μόνη συστηματική επιστημονική μελέτη που έχουμε, την «Ελληνική Διοίκηση 2000»,
εντοπίζονται 117 παθογενείς παράγοντες, η αλληλεπίδραση και αμοιβαία επιδείνωση των
οποίων δημιουργεί τις δυσλειτουργίες της Δημόσιας Διοίκησης. Οι ίδιοι παράγοντες,
προφανώς ενισχυμένοι μετά 20 έτη, εφαρμόζονται mutatis mutandis σε όλα τα επίπεδα
διοικητικής οργανώσεως, αφού είμαστε οι ίδιοι άνθρωποι, με τα ίδια διοικητικά ήθη, την ίδια
νοοτροπία κ.ο.κ. Δεν είναι πιθανό και πάντως δεν προκύπτει από τις μελέτες που
συνοδεύουν τον Καλλικράτη, για ποιους λόγους οι παράγοντες αυτοί αναμένεται να
εξουδετερωθούν δια μαγείας, μόλις οι μικροί Δήμοι ενώσουν τα προβλήματα και τις
δυσλειτουργίες τους.

«Ξηλώστε τις διαφημιστικές πινακίδες»

mitsotakis

Την άμεση εφαρμογή του νόμου που αφορά στην παράνομη ανάρτηση διαφημιστικών πινακίδων στο οδικό δίκτυο και την επιβολή κυρώσεων σε βάρος εκείνων που παρανομούν ζητεί με παραγγελία του προς τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ιωάννη Τέντε, ο υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Χάρης Καστανίδης.

 

Ο Χάρης Καστανίδης στο έγγραφό του επισημαίνει πως παρατηρείται ολιγωρία σε ότι αφορά τους ελέγχους αλλά και ουσιαστική αδυναμία επιβολής κυρώσεων και τονίζει ότι «διατηρείται μια παράνομη κατάσταση η οποία προσβάλλει κυρίως το έννομο αγαθό της ασφάλειας των οδηγών και πεζών και εκθέτει την πολιτεία».

Γι αυτό το λόγο, ο υπουργός, ζητεί οι αρμόδιοι εισαγγελικοί λειτουργοί να προχωρούν στην άσκηση ποινικών διώξεων σε βάρος των παραβατών αλλά και να ζητούνται ευθύνες από τα αρμόδια όργανα που παραβιάζουν το καθήκον τους και δεν εφαρμόζουν το νόμο κάνοντας ελέγχους και αφαιρώντας τις παράνομες διαφημιστικές πινακίδες.

Ο υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων υπογραμμίζει ότι : «δημιουργείται ένα νοσηρό φαινόμενο, το οποίο επιβιώνει εξακολουθητικά λόγω της απραξίας των εντεταλμένων για την προστασία των πολιτών αρμόδιων φορέων» ενώ «επισημαίνεται η αδυναμία, ολιγωρία, αδιαφορία ή ενδεχομένως ένοχη παράλειψη άσκησης των καθηκόντων τους από τα αρμόδια όργανα της αυτοδιοίκησης (Δήμαρχοι, Πρόεδροι Κοινοτήτων) και της κρατικής διοίκησης (Γεν. Γραμ. Δημοσίων Έργων ή της Περιφέρειες ) να προβούν στις κατά νόμο προβλεπόμενες διαδικασίες για την εξάλειψη των παράνομων διαφημίσεων και επιγραφών από οποιονδήποτε χώρο της οδού, ανεξάρτητα από το φορέα που την συντηρεί».

πηγή Υπουργείο Δικαιοσύνης