Σάββατο 7 Μαΐου 2011
Παρασκευή 6 Μαΐου 2011
Η Αντίπαρος στα κεντρικά δελτία του ALPHA
Σε έξη κεντρικά δελτία του ΑLPHA TV παρουσιάζεται το ρεπορτάζ που ετοίμασε η δημοσιογραφική ομάδα η οποία συνόδευσε την αποστολή του ΟΦΣΕ (Ζωή στους Βράχους του Αιγαίου) την Πρωτομαγιά στο νησί μας.
το δεύτερο μέρος εδω με κυρίως αναφορές στην ΜΑΝΤΑΛΕΝΑ
Ομιλία του Προέδρου της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα, στην επίκαιρη ερώτηση προς τον Πρωθυπουργό με θέμα: «Εκποίηση του δημόσιου πλούτου»
- Δυστυχώς, για τη χώρα, κύριε Πρωθυπουργέ είστε αναξιόπιστος.
- Γιατί αρνείστε την Επιτροπή να ελέγξουμε το σκάνδαλο των σκανδάλων, το δημόσιο χρέος ώστε να μάθουμε πού, πόσο και γιατί χρωστάμε;
- Έχετε καταλάβει ότι ζούμε ήδη μια ιδιότυπη στάση πληρωμών;
- Ο Στρος Καν είναι παραμυθάς; Βγείτε και πείτε το δημόσια.
- Πλακάκια τα κάνατε με τον Καραμανλή ώστε να υλοποιηθεί η επιλογή του Δ.Ν.Τ., γι’ αυτό και δε μιλά ενάμιση χρόνο τώρα.
- Είστε η πιο δεξιά και χειραγωγούμενη κυβέρνηση.
- Αντί να ξεπουλήσετε τον ΟΠΑΠ, δώστε τις μετοχές του στα Ασφαλιστικά Ταμεία. Αντί να ξεπουλήσετε την Αγροτική και το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο φτιάξτε δημόσια τράπεζα για να δανείζεται χαμηλότοκα και να χρηματοδοτεί την ανάπτυξη.
- Λέτε φως παντού αλλά κινείστε υπόγεια παντού.
- Έχετε επιστρατεύσει στις διαπραγματεύσεις ακόμη και μέλη του στενού οικογενειακού σας περιβάλλοντος. Με ποιο θεσμικό ρόλο;
Στην ανάπτυξη της ερώτησης ο Αλ. Τσίπρας τόνισε: «Χαίρομαι που προβλέπετε τα ερωτήματά μου κύριε Πρωθυπουργέ, όμως ειλικρινά σας έχω καταθέσει κρίσιμα ερωτήματα σ’ αυτή την ερώτηση, το πρώτο είναι ίσως το κρισιμότερο διότι αφορά ένα ερώτημα που όλοι οι Έλληνες έχουν στο μυαλό τους –γιατί δεν παραδέχεστε την αποτυχία του μνημονίου, γιατί δεν το βλέπετε για να το παραδεχτείτε– αλλά ομολογώ ότι δεν θέλω να μου απαντήσετε σ’ αυτό το ερώτημα διότι πιστεύω ότι και μετά τις αποκαλύψεις, στις οποίες εμμέσως αναφερθήκατε, δεν υπάρχει κανένας σ’ αυτή την αίθουσα αλλά και στην ελληνική κοινωνία που να περιμένει από σας μια ειλικρινή αυτοκριτική για τις επιλογές σας ή έστω μια αντικειμενική προσέγγιση.
Πρώτον, διότι δυστυχώς για τη χώρα γιατί είστε Πρωθυπουργός, δεν έχετε πια καμία αξιοπιστία, είστε αναξιόπιστος –και σε προσωπικό επίπεδο– δεύτερον, κύριε Πρωθυπουργέ, γιατί αν πέτυχε ή όχι το μνημόνιο έχει να κάνει από ποια σκοπιά το βλέπει κανείς, από τη σκοπιά των εργαζομένων ή από τη σκοπιά του κεφαλαίου. Σας παρακαλώ κύριε πρόεδρε δεν θα με διακόψετε, ούτε ο κ. Κακλαμάνης έχει το δικαίωμα να διακόψει. Άκουσα όλους τους ομιλητές με μεγάλη προσοχή. Λογοκρισία δεν θα κάνετε σ’ αυτή την αίθουσα, δεν θα μου κάνετε λογοκρισία κ. Κακλαμάνη, δεν θα μου κάνετε λογοκρισία, σας παρακαλώ πάρα πολύ. Δεν έχετε αυτό το δικαίωμα να μιλάτε όσο θέλετε και να διακόπτετε όποιον θέλετε. Ντροπή σας, σεβαστείτε τη βουλή τουλάχιστον. Σεβαστείτε τη βουλή την οποία έχετε αποδυναμώσει όπως και το σύνταγμα.
Ο χαρακτηρισμός αναξιόπιστος είναι πολιτικότατος χαρακτηρισμός και επιμένω. Είπα ότι ο Πρωθυπουργός έχει χάσει την αξιοπιστία του διότι επανειλημμένως έχει καταγραφεί ότι κορόιδεψε τον ελληνικό λαό. Επιμένω και ας λέει ότι θέλει ο κ. Κακλαμάνης.
Δεύτερον, λοιπόν, σας λέω από ποια σκοπιά το βλέπει κανείς, από τη σκοπιά των εργαζομένων και της κοινωνίας το αν πέτυχε ή όχι το μνημόνιο κ. Κακλαμάνη μου ή από τη σκοπιά των μεγαλοτραπεζιτών, της οικονομικής ολιγαρχίας και του μεγάλου κεφαλαίου. Από αυτή τη σκοπιά λοιπόν πετυχαίνει το μνημόνιο. Άρα, δεν θέλω κύριε Πρωθυπουργέ απάντηση γι’ αυτό, θέλω όμως ένα λεπτό γιατί το δικαιούμαι κύριε πρόεδρε για να ολοκληρώσω το ερώτημα.
Θα ήθελα λοιπόν να μου απαντήσετε, κύριε Πρωθυπουργέ, στο δεύτερο ερώτημα γιατί για μένα αυτό είναι το κρίσιμο. Το δεύτερο ερώτημα έχει να κάνει με την εκποίηση της δημόσιας περιουσίας. Κατά τη γνώμη μας πιο οδυνηρή διαδικασία για τη χώρα από όλα όσα έχουν συμβεί μέχρι τώρα με το μνημόνιο διότι αν κάποια στιγμή ευελπιστούμε όλοι μας, θέλουμε να είμαστε αισιόδοξοι ότι θα ανακάμψει αυτή η χώρα, πού θα στηριχθεί για να χρηματοδοτήσει την ανάπτυξη; Πού, αν ξεπουλήσετε στρατηγικής σημασίας δημόσιους οργανισμούς όπως η ενέργεια, η ΔΕΗ, όπως ο κερδοφόρος ΟΠΑΠ, δημόσια γη φιλέτα, αν τα ξεπουλήσετε, τράπεζες –όσες έχουν απομείνει– Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, Αγροτική Τράπεζα, Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, πώς θα χρηματοδοτήσουμε την ανάπτυξη;
Και κάτι ακόμα κύριε Πρωθυπουργέ, νομίζω ότι είναι κρίσιμο, ενημερώθηκα χθες από τον πρόεδρο της βουλής ότι στην αίτησή μας για να γίνει μια Κοινοβουλευτική Επιτροπή για τον έλεγχο του χρέους το κόμμα σας απαντά αρνητικά. Και σας ερωτώ, είναι το σκάνδαλο των σκανδάλων ξέρετε αυτό, γιατί δεν θέλετε να ελέγξουμε πόσο χρωστάμε, πού χρωστάμε και γιατί χρωστάμε; Από 7 δις που κοστολογήθηκαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες κόστισαν 13 δις, τα εξοπλιστικά προγράμματα όλο το προηγούμενο διάστημα ήταν 4 δις, τώρα γιατί μπορούμε με 800 εκατομμύρια, γιατί δημιουργήθηκε το χρέος πού χρωστάμε και αν είναι νόμιμο να το αποπληρώσουμε όλο; Είναι πολύ σημαντική αυτή η πρόταση και δεν μπορώ να καταλάβω τη στάση σας».
Στην ομιλία του τόνισε:
«Κύριε Πρωθυπουργέ, ωραία η ομιλία που μας αναγνώσατε όμως τα προβλήματα υπερβαίνουν τις ατάκες και τις εκφωνήσεις. Διότι εδώ μιλάμε για μια πραγματικότητα οδυνηρή. Ξέρετε τι σημαίνει ανεργία πραγματική που πλησιάζει το 15%; Ξέρετε τι σημαίνει; Που μιλάτε σεις τώρα για τους μισθούς και τις συντάξεις που δεν θα έπρεπε να πληρωθούν, ότι στις περισσότερες ιδιωτικές επιχειρήσεις υπάρχουν 3 και 4 μήνες απλήρωτοι; Δεν μιλάτε για τους μισθούς που κόψατε, μιλάτε για στάση πληρωμών και χρεοκοπία. Έχετε καταλάβει ότι αυτό το οποίο ζούμε ως μαρτύριο της σταγόνας είναι μια ιδιότυπη στάση πληρωμών; Διότι δεν πληρώνουν οι τράπεζες τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες και κλείνουν τα μαγαζιά, διότι έχετε κηρύξει στάση πληρωμών στους συμβασιούχους και δεν τους πληρώνετε, διότι οι ελεύθεροι επαγγελματίες έχουν να πάρουν από το δημόσιο χρήματα εδώ και ένα χρόνο.
Όμως κύριε Πρωθυπουργέ, μιλήσατε για παραμύθια. Εγώ είμαι παραμυθάς, ο κ. Στρος Καν είναι παραμυθάς; Γιατί δεν το λέτε από το βήμα της Βουλής; Πείτε το ότι είναι παραμυθάς ο κ. Στρος Καν.
Λέτε ότι είμαστε ανεύθυνοι και ότι δεν καταλαβαίνουμε ότι η χώρα βρίσκεται σε κρίση και βγάζουμε λάδι την Δεξιά. Ποιος; Εσείς που πορεύεστε αγκαζέ με τον κ. Καρατζαφέρη και τον κ. Μητσοτάκη. Τον κ. Μητσοτάκη κύριε Παπανδρέου, την τριετία του οποίου την ξεπεράσατε. Ο μόνος που σας στηρίζει είναι, μην αναρωτιέστε. Ο μόνος που σας στηρίζει και μας ζητάει κιόλας να μην κάνουμε αντιπολίτευση.
Κύριε Παπανδρέου, μαζί αποφασίσατε ΠΑΣΟΚ και ΝΔ τη βύθιση της χώρας, αγκαζέ, συνεταιρικά. Να σας πω κάτι; Ο κ. Στρος Καν λέει ότι από το Νοέμβριο –θυμάστε τι κάνατε εκείνη την εποχή το Νοέμβριο;– καλούσατε σύνοδο των πολιτικών αρχηγών υπό τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και αφού ξέρατε την κατάσταση και κάνατε διαπραγματεύσεις, αντί να πείτε την αλήθεια στους πολιτικούς αρχηγούς και να καλέσετε να βρούμε λύση, αν θέλατε να βρούμε μαζί λύση, δεν θέλατε, την είχατε έτοιμη από πριν τις εκλογές, μας λέγατε για τη διαφθορά και βγαίνατε σε όλη την Ευρώπη και λέγατε ότι είναι διεφθαρμένοι οι Έλληνες ή τουλάχιστον αυτή την εντύπωση δίνατε. Αυτό κάνατε. Γιατί; Γιατί βεβαίως επιλογή ξένων και ντόπιων κέντρων της ολιγαρχίας ήταν το ΔΝΤ στην Ευρώπη –εσείς το φέρατε βέβαια, εσείς ανοίξατε την κερκόπορτα– στην οποία επιλογή πλακάκια τα κάνατε με τον κ. Καραμανλή, γι’ αυτό δεν μιλάει εδώ και ενάμιση χρόνο. Ο κ. Καραμανλής παρέδωσε την εξουσία διότι ήξερε και έχει τεράστια ευθύνη και για τα ελλείμματα και για το πού έφθασε τη χώρα. Αλλά ποιος έκανε αντιπολίτευση στον κ. Καραμανλή; Ο ΣΥΡΙΖΑ έκανε αντιπολίτευση στον κ. Καραμανλή, σκληρή αντιπολίτευση με σκληρότατες εκφράσεις σε αυτή τη Βουλή.
Θα μας πείτε εμάς ότι είμαστε συνεταίροι της Δεξιάς, που είσαστε η πιο δεξιά και χειραγωγούμενη κυβέρνηση από τη μεταπολίτευση και μετά;
Και έρχομαι στο δια ταύτα κύριε Πρωθυπουργέ. Μιλήσατε για Αργεντινή. Έχετε μελετήσει την ιστορία της Αργεντινής; Δεν αναφέρομαι στο πώς δραπέτευσε ο Πρόεδρος από το Προεδρικό Μέγαρο μετά τις ταραχές –όχι σε αυτό τον τομέα δεν αναφέρομαι– στο ελικόπτερο. Αναφέρομαι στο ό,τι κατέρρευσε η Αργεντινή ακριβώς επειδή πήγε στο Δ.Ν.Τ., ακριβώς επειδή υιοθέτησε αυτή τη νεοφιλελεύθερη πολιτική που την οδήγησε στη χρεοκοπία.
Λέτε ότι δεν έχουμε προτάσεις, μια σειρά από προτάσεις, λέγαμε ευρωομόλογο, έλεγε ο κ. Παπακωνσταντίνου που είναι δίπλα σας τώρα, είναι κακό σήμα στις αγορές και δεν καταλαβαίναμε. Μιλάγατε για Τιτανικό λίγο πριν πάτε να δανειστείτε, είχατε βάλει να διαχειρίζονται στον ΟΔΜΧ το χρέος πρώην υπάλληλοι της Goldman Sachs και μας λέτε εμάς ότι δεν έχουμε προτάσεις.
Και να σας πω για τη δημόσια περιουσία γιατί αυτή ήταν η ερώτηση που το θεωρώ εξαιρετικά κρίσιμο το θέμα της δημόσιας περιουσίας, εξαιρετικά κρίσιμο κύριε Πρωθυπουργέ.
Κατ’ αρχάς αυτό που παρουσιάζετε, ξεπουλάτε τη ΔΕΗ, ξεπουλάτε την ΕΥΔΑΠ, την ΕΥΑΘ, έχει ξεπουληθεί ο ΟΤΕ, μεγάλες εκτάσεις στο Ελληνικό φιλέτα. Φως, νερό, τηλέφωνο, οικόπεδα με δόσεις, δεν είναι κυβέρνηση κύριε Πρωθυπουργέ αυτό, μεσιτικό ταμείο, ατζέντηδες θα καταντήσετε και οι χειρότεροι, κακοί ατζέντηδες. Είναι μεγάλο το σκάνδαλο αυτό, κύριε Πρωθυπουργέ, με την έννοια ότι η χώρα δεν θα έχει τη δυνατότητα να σταθεί στα πόδια της.
Ας μιλήσουμε για τη ΔΕΗ. Η ΔΕΗ από το 2001 και μετά προχώρησε σε ιδιωτικοποιήσεις του 48%, 1,5 δις απέφεραν κέρδος αυτές οι ιδιωτικοποιήσεις. Γνωρίζετε ότι σε αυτά τα οκτώ χρόνια –εάν δεν είχε πουλήσει αυτό το μετοχικό πακέτο η ΔΕΗ– θα είχε εγγράψει έσοδα από μερίσματα ύψους 1,1 δις ευρώ ενώ έχει εγγράψει μόνο 550 εκατ. ευρώ.
Ο ΟΠΑΠ, κερδοφόρος επιχείρηση, περίπου 700 εκατομμύρια συν 100 εκατ. χορηγίες, 800 εκατ. ευρώ το χρόνο κέρδη στο ελληνικό δημόσιο. Θέλετε προτάσεις; Αντί λοιπόν να τον ξεπουλήσετε τον ΟΠΑΠ, μάλιστα με τιμήματα που γράφονται στις οικονομικές εφημερίδες περίπου όσο τα κέρδη του για 3 χρόνια, δώστε τις μετοχές του στα Ασφαλιστικά Ταμεία για να μη λέει ο κ. Λοβέρδος ότι δεν υπάρχει σάλιο, ορίστε δώστε τις μετοχές του ΟΠΑΠ στα ασφαλιστικά ταμεία που χρωστάνε στο δημόσιο 12 δις ευρώ, ή τουλάχιστον ανταλλάξτε τις μετοχές του με ομόλογα του ελληνικού δημοσίου. Να, προτάσεις για αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας όχι ξεπούλημα που κάνετε εσείς.
Θέλετε να ιδιωτικοποιήσετε την Αγροτική Τράπεζα που έχει υποθηκευμένα τα 2/3 της ελληνικής γης; Το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο που έχει το πιο εκτεταμένο δίκτυο καταστημάτων και τη μεγαλύτερη καταθετική βάση, ανεκτίμητης αξίας και οι δυο αυτές τράπεζες. Γιατί λοιπόν να πουληθούν και να μην αποτελέσουν μαζί με την Εθνική τον ισχυρό εκείνο δημόσιο πυλώνα που θα μπορεί να δανείζεται χαμηλότοκα από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα ώστε να χρηματοδοτήσει ένα πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων για την επανεκκίνηση της οικονομίας;
Δεν τις ακούτε όμως αυτές τις προτάσεις γιατί θέλετε, όπως είπατε να προχωρήσετε με τους πρόθυμους. Ποιοι είναι αυτοί; Σύνδεσμος Ελλήνων Βιομηχάνων, μεγαλοεπιχειρηματίες, μεγάλο κεφάλαιο, αετονύχηδες επενδυτές ντόπιοι και ξένοι. Μ’ αυτούς θα προχωρήσετε.
Θέλω να κλείσω με ένα θέμα που κατά τη γνώμη μου, κύριε Πρωθυπουργέ, έχει τη δική του σημασία. Φως παντού μας είπατε. Παρακάμπτετε, κατά τη γνώμη μας, θα έχουμε τη δυνατότητα να συζητήσουμε όταν θα έρθει η συζήτηση για την Επιτροπή που ζητήσαμε –την πάτε στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας. Αλλά μιλήσατε για φως παντού. Δεν είναι δική μου φράση. Ο Στρος Καν είπε «υπόγεια συμφωνήσαμε», υπόγεια. Θα σας χαρακτηρίσει αυτό το υπόγεια. Φως παντού, λοιπόν, μάλιστα. Εσείς προχωράτε όμως εδώ σε μια εκποίηση δημόσιας περιουσίας και δημόσιας γης ομολογώ με μια σειρά συμβούλους εξειδικευμένους στα μεγάλα deals για τις δημόσιες εκτάσεις όπως το Ελληνικό, το Κάβο Σίδερο.
Έχετε την τεχνογνωσία του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και της κ. Παναρίτη της Παγκόσμιας Τράπεζας που ήταν ειδικευμένη στο real estate και σύμβουλος ενός προέδρου χώρας που αυτή τη στιγμή έχει είκοσι χρόνια κάθειρξη, του Περού. Έχετε την τεχνογνωσία του κ. Παμπούκη που ακόμα δεν ξέρει να μας πει αν ο κ. Αθεμπίγιο είναι υπάλληλος ή ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας που φέρατε ως μεσάζοντα στην πώληση του πρώην αεροδρομίου. Έχετε φαντάζομαι και την τεχνογνωσία της συνεργάτιδάς σας, κ. Σιούτη η οποία ήταν δικηγόρος της off shore που ήθελε να πάρει κοψοχρονιά το Κάβο Σίδερο από την προηγούμενη Κυβέρνηση.
Απ’ ό,τι διαβάζω έχετε επιστρατεύσει στις διαπραγματεύσεις και συμφωνίες ακόμα και μέλη του στενού οικογενειακού σας περιβάλλοντος. Και αναρωτιέμαι με πιο θεσμικό ρόλο. Μπορεί αξιοκρατικά οι άνθρωποι να είναι ικανοί. Δώστε τους ρόλο. Κάντε τους Υπουργούς ώστε να μπορώ και εγώ και όλοι μας να τους ελέγξουμε. Αυτό είναι Κοινοβουλευτική Δημοκρατία. Να μπορεί ο καθένας να ελέγχει.
Και σας ερωτώ, κύριε Πρωθυπουργού, έτσι θα προχωρήσετε; Έτσι θα προχωρήσετε; Αυτή η υπόθεση –και κλείνω, κύριε Πρόεδρε, συγνώμη και ευχαριστώ για την ανοχή σας– των 50 δισεκατομμυρίων φιλέτων κρατικής περιουσίας και δημόσιων οργανισμών στρατηγικής σημασίας ενδεχομένως να είναι το πιο οδυνηρό, το πιο απεχθές έγκλημα που έχει συμβεί στη χώρα από τη Μεταπολίτευση και μετά, κατά πολύ μεγαλύτερο από τις υπόγειες επιλογές σας για το ΔΝΤ.
Μην προχωρήσετε σ’ αυτό, κύριε Πρωθυπουργέ. Κάντε πίσω»
Πέμπτη 5 Μαΐου 2011
Τετάρτη 4 Μαΐου 2011
Οδύσσεια δίχως Ιθάκη
Χαμένα στα βάθη ενός πολύ μακρινού παρελθόντος φαντάζουν σήμερα τα λόγια του πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου στο ακριτικό Καστελόριζο εκείνη την αποφράδα ημέρα της 23ης Απριλίου 2010, όταν ανακοίνωσε τη μοιραία απόφασή του να υπαγάγει τη χώρα στο καταστροφικό, όπως απεδείχθη, καθεστώς του Μνημονίου με την ΕΕ και το ΔΝΤ. «Μια νέα Οδύσσεια για τον Ελληνισμό» είχε αναγγείλει ο πρωθυπουργός. «Όμως πλέον ξέρουμε τον δρόμο για την Ιθάκη και έχουμε χαρτογραφήσει τα νερά» είχε προσθέσει με σιγουριά. Δυστυχώς, τα γεγονότα έδειξαν εντελώς άλλα πράγματα. Η Ιθάκη χάθηκε στα βάθη πυκνής καταχνιάς και οι γιγαντόσωμοι, ανθρωποφάγοι Λαιστρυγόνες της χρεοκοπίας απειλούν να κατασπαράξουν τους Έλληνες.
Χρεοκοπημένη χώρα θεωρούν ήδη την Ελλάδα οι πάντες σχεδόν στο εξωτερικό, αν εξαιρέσει κανείς τους αξιωματούχους της τρόικας, οι οποίοι εξαιτίας της θέσης τους ισχυρίζονται το αντίθετο. Λογικό και αναμενόμενο, αφού υποτίθεται ότι ο στόχος του Μνημονίου ήταν ακριβώς να γλιτώσει τη χώρα μας από τη χρεοκοπία με αντίτιμο τα βάσανα που υφίσταται ο ελληνικός λαός.
Ένας χρόνος Μνημονίου έπεισε Ελληνες και ξένους ότι αυτή η πολιτική που υπαγορεύει δεν συνιστά διέξοδο για τη λύση των οικονομικών προβλημάτων της χώρας μας. Ύστερα από έναν χρόνο εφαρμογής του «η κατάσταση του προϋπολογισμού της Ελλάδας είναι καταστροφή» γράφει σε κύριο σχόλιό της η συντηρητική γερμανική εφημερίδα «Ντι Βελτ», τονίζοντας ότι «η κατάσταση όχι μόνο δεν καλυτέρεψε, αλλά χειροτέρεψε περισσότερο». Καταλυτική είναι η εκτίμησή της για την αποτελεσματικότητα του Μνημονίου: «Τίποτα ορατό δεν προσέφεραν στη χώρα το πακέτο λιτότητας της κυβέρνησης Παπανδρέου και η βοήθεια του ΔΝΤ και της ΕΕ» γράφει χωρίς περιστροφές.
Απελπιστικό δίλημμα αντιμετωπίζει η Ελλάδα, καθώς όλοι εκτιμούν πως το Μνημόνιο απέτυχε να καταστήσει τη χώρα μας ικανή να βγει από την κρίση με τις δικές της δυνάμεις. «Χρεοκοπία ή διαρκής οικονομική βοήθεια από την ΕΕ» είναι οι επιλογές που έχει τώρα πια, ισχυρίζονται. «Μια τεράστια και πολιτικά απαράδεκτη δημοσιονομική μεταφορά πόρων από την ευρωζώνη προς την Ελλάδα θα μπορούσε να ξαναδώσει ισορροπία στα οικονομικά της. Αν αποκλειστεί αυτό, μια αναδιάρθρωση (σ.σ. του ελληνικού δημόσιου χρέους) φαίνεται αναπότρεπτη» έγραφαν προχθές οι «Φαϊνάνσιαλ Τάιμς» του Λονδίνου.
Μονόδρομος η αναδιάρθρωση, αν όντως τεθεί αυτό το υποτιθέμενο δίλημμα. Ο λόγος είναι απλός: σε καμιά περίπτωση οι κυβερνήσεις των οικονομικά εύρωστων χωρών της ευρωζώνης και πρωτίστως η Γερμανία δεν θα δέχονταν να δανείζουν συνεχώς μια Ελλάδα που αδυνατεί να καλύψει τις ανάγκες της. Πόσω μάλλον που έχουν συστηματικά «ντοπάρει» τους λαούς τους με τα παραμύθια ότι δήθεν «αυτοί ταΐζουν τους τεμπέληδες Ελληνες και τους υπόλοιπους μεσογειακούς λαούς». Μας πάνε ολοταχώς για αναδιάρθρωση χρέους.
Το εξοργιστικό είναι πως αν δει κανείς τα στοιχεία για τα ελλείμματα ή το δημόσιο χρέος άλλων χωρών της ευρωζώνης και της ΕΕ για το 2010, που έδωσε στη δημοσιότητα η Γιούροστατ αυτή την εβδομάδα, θα διαπιστώσει ότι δεν είναι τα οικονομικά στοιχεία από μόνα τους αιτία των δεινών και του εξευτελισμού της χώρας μας από τους κερδοσκόπους και τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις. Τι διαφορά έχει δηλαδή το 10,5% του ελληνικού ελλείμματος από το 9,2% της Ισπανίας ή το? 10,4% της Βρετανίας;
Είναι πιο επικίνδυνη άραγε η αύξηση σε μια τριετία προ Μνημονίου του ελληνικού δημόσιου χρέους από το 105% του ΑΕΠ στο 127% (αύξηση 20%) ή ο καλπασμός του ισπανικού χρέους από το 36% στο 60% και του βρετανικού από το 44% στο 80% στο ίδιο διάστημα, που σημαίνει αύξηση σχεδόν 100%; Γιατί όμως η Ελλάδα υποφέρει και οι άλλοι όχι; Οι αιτίες προφανώς δεν είναι μόνο οικονομικές.
Πολιτικό πρόβλημα έχει η χώρα μας πρωτίστως. Πάσχει στον τρόπο που η ελληνική ηγεσία διαπραγματεύεται με την ΕΕ αναζητώντας λύση στα οικονομικά μας προβλήματα. Εν πάση περιπτώσει, η κυβέρνηση είχε αυταπάτες για τον ρόλο της ΕΕ και του ΔΝΤ. Τώρα όμως που είδε ότι το Μνημόνιο μας οδήγησε σε τραγικό αδιέξοδο, θα αλλάξει στάση;
πηγή Γιώργος Δελαστίκ Έθνος
και τα βιντεάκια της ημέρας
πηγή http://tsak-giorgis.blogspot.com/2011/05/blog-post_7782.html
….Μπαρμπα-Γιάννη Μακρυγιάννη
πάρε μαύρο γιαταγάνι
κι έλα στη ζωή μας πίσω
το στραβό να κάμεις ίσο…..
Δελτίο Τύπου Δήμου Αντιπάρου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
ΔΗΜΟΣ ΑΝΤΙΠΑΡΟΥ
Το νησί μας επέλεξε φέτος να περάσει το τριήμερο της Πρωτομαγιάς ο Ο.Φ.Σ.Ε. στο πλαίσιο του προγράμματός του «Ζωή στους βράχους του Αιγαίου» που πραγματοποιεί κάθε χρόνο.
Το Σάββατο 30/4ου έφθασαν 38 φουσκωτά με 170 περίπου άτομα κάνοντας μια θεαματική είσοδο στο λιμάνι μας, όπου τους υποδέχτηκαν ο Δήμαρχος και οι Δημοτικοί Σύμβουλοι, οι φορείς του νησιού και πλήθος κόσμου. Εντυπωσιακή ήταν και η συμμετοχή του Ν.Ο.Α. που έδωσε μια ιδιαίτερη νότα στην εκδήλωση.
Τον όμιλο συνόδευσαν οι τηλεοπτικοί σταθμοί ALFA, ΝΕΤ, οι εφημερίδες ¨Καθημερινή¨, ¨Τα Νέα¨, ¨Το Βήμα¨, ¨Το Έθνος¨, τα περιοδικά ¨Θάλασσα¨, ¨Σκάφος και Ψάρεμα¨, ¨Ψάρεμα και Φουσκωτό¨ και το ηλεκτρονικό περιοδικό ¨www.psarema-skafos.gr¨.
Στους επισκέπτες μας προσφέρθηκε τσικουδιά, κακαβιά στην άμμο και οι παραδοσιακές πασχαλινές τυρόπιτες.
Την Κυριακή 1/5ου συνοδέψαμε τα μέλη του ομίλου και τα ΜΜΕ στην επίσκεψή τους στον αρχαιολογικό χώρο του Δεσποτικού, στο Σπήλαιο και σε παραλίες του νησιού. Το βράδυ της ίδιας μέρας ο Δήμος μας διοργάνωσε μια όμορφη βραδιά στην πλατεία του νησιού με ζωντανή μουσική και μπουφέ με ντόπια μεζεδάκια, τσικουδιά και κρασί για τους επισκέπτες και όλους τους κατοίκους.
Ο Πρόεδρος και τα μέλη του Δ.Σ. του ομίλου προσέφεραν τιμητική πλακέτα στον Δήμαρχο και παρέδωσαν το υλικό που είχαν ετοιμάσει για την κάλυψη κάποιων αναγκών του νησιού μας.
- 1 υπολογιστή για το Αστυνομικό Τμήμα Αντιπάρου
- 1 υπολογιστή και 1 laptop για το Δημοτικό Σχολείο
- 1 laptop για τον Δήμο Αντιπάρου
- 1 laptop, 2 πίνακες για μαρκαδόρο και ένα Radio-Cd για το Γυμνάσιο, ενώ δεσμεύτηκαν για την αποστολή άμεσα του ιατρικού υλικού που έχει ζητηθεί για το περιφερειακό μας Ιατρείο.
Επίσης δύο ιατροί-μέλη του ομίλου προσφέρουν για 6 μήνες δωρεάν επίσκεψη στα ιατρεία τους σε όλους τους κατοίκους της Αντιπάρου. Πρόκειται για τον ειδικό καρδιολόγο κ. Παναγιώτη Κελεπούρη και τον οφθαλμίατρο κ. Γρηγόριο Ντούζο. Για περισσότερες πληροφορίες οι κάτοικοι μπορούν να απευθυνθούν στο Δήμο.
Ο Δήμαρχος τους καλωσόρισε προσφέροντας από έναν αρχαϊκό κούρο αντίγραφο αυτού που βρέθηκε στο Δεσποτικό και βιβλία του Δεσποτικού και του Σπηλαίου, ενώ ο κ. Βασίλης Τραϊφόρος ανιψιός του αείμνηστου Μίμη Τραϊφόρου, παρουσίασε μία παρλάτα για την Αντίπαρο.
Στην συνέχεια έγινε καύση πυροτεχνημάτων προσφορά του Ο.Φ.Σ.Ε., τα παιδιά του χορευτικού της Αντιπάρου χόρεψαν παραδοσιακούς χορούς και ακολούθησε γλέντι και χορός μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες.
Ήταν μια βραδιά που κατά γενική ομολογία την χάρηκαν όλοι ντόπιοι και ξένοι.
Τη Δευτέρα το πρωί επισκέφθηκαν το Δημοτικό Σχολείο και το Νηπιαγωγείο, παρέδωσαν τους υπολογιστές και συνομίλησαν με τους δασκάλους και τα παιδιά και στην συνέχεια αναχώρησαν έχοντας πάρει τις καλύτερες εντυπώσεις από τις ομορφιές του νησιού μας και τη φιλοξενία των κατοίκων του, ενώ σκέπτονται να πραγματοποιούν την γενική συνέλευση του ομίλου στην Αντίπαρο κάτι που θα είναι πολύ σημαντικό για μας, αφού 200 μέλη θα επισκέπτονται το νησί μας.
Ο σκοπός της διοργάνωσης αυτής που ήταν η διαφήμιση, η προβολή του νησιού και η ζωή στις ανοιχτές επιχειρήσεις του τόπου μας, αυτή την δύσκολη τουριστικά εποχή, επιτεύχθηκε πλήρως.
Ο Δήμος ευχαριστεί όλους ανεξαιρέτως όσους με την εθελοντική προσφορά τους συνέβαλαν στην επιτυχία αυτής της εκδήλωσης και του όμορφου αποτελέσματος που χαρήκαμε όλοι.
Αποδείξαμε όλοι μαζί για μια ακόμα φορά πως ενωμένοι μπορούμε να καταφέρουμε πολλά.
Ο Δήμαρχος Αντιπάρου
Τρίτη 3 Μαΐου 2011
Αντίο καλέ μας Άνθρωπε
http://www.apn.gr/art/cinema/pethane-o-thanasis-veggos/
http://www.veggos.gr/menu/cinema/35/35.htm
Δήλωση του Προέδρου της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα, για τον θάνατο του Θανάση Βέγγου
Η Ελλάδα έχασε τον καλό της άνθρωπο.
Ο Θανάσης Βέγγος ήταν το πρόσωπο που μπόρεσε στη ζωή, στο σανίδι και στο πανί να αποδώσει με τον πιο αληθινό τρόπο την ελληνική κοινωνία και την πολυτάραχη ιστορία των τελευταίων δεκαετιών.
Βιοπαλαιστής και Μακρονησιώτης, αυτοδίδακτος και σπουδαίος ηθοποιός, σεμνός και ευγενής, ήταν η χαρακτηριστικότερη μορφή του λαϊκού πολιτισμού και της κουλτούρας.
Δεν είναι τυχαίο που αγαπήθηκε τόσο πολύ από όλες τις γενιές που είχαν την τιμή να παρακολουθήσουν την πορεία και το έργο του.
Όλοι και όλες μας είμαστε τυχεροί που υπήρξε και περπάτησε δίπλα μας.
Καλό ταξίδι Θανάση μας
Κυριακή 1 Μαΐου 2011
Η επίσκεψη των Φουσκωτών στην Αντίπαρο
Η φιλοξενία η χαρά το κέφι και το γλέντι κυριάρχησαν στο διήμερο της επίσκεψης του Ομίλου Φουσκωτών Σκαφών Ελλάδoς στην Αντίπαρο.
Οπωσδήποτε στα θετικά της Δημοτικής αρχής η καλή οργάνωση με την βοήθεια όλων των υπαλλήλων του Δήμου
Το blog κάλυψε φωτογραφικά τα γεγονότα και τα παρουσιάζει σε δυο μέρη
Αλέκος Παναγούλης
35 χρόνια από το θάνατο του
http://tinyurl.com/ogmln
http://www.makarios.eu/cgibin/hweb?-A=2784&-V=history
Eλεύθερη Σκέψη
Tης Eλεύθερης Σκέψης η φωνή
σε χρησμολόγα χείλη ανεβαίνει
σ’ ολόκληρο τον κόσμο αντηχεί
της Λευτεριάς Aνάσταση σημαίνει.
Tης Δράσης πάντα προπομπός
τα σίδερα της Φυλακής διαβαίνει
Θούριο την κάνει ο Λαός
και σκλάβους ανασταίνει
Σ.Φ.M. Iουνιος 1971
http://news.kathimerini.gr/4Dcgi/4Dcgi/_w_articles_civ_11_29/04/2011_440452
