Τετάρτη 13 Απριλίου 2011

…Άνοιξη φούξια του παροξυσμού…

Untitled_Panorama1 (Large)

Ο τίτλος από τα (Τα ετεροθαλή) του Οδυσσέα Ελύτη http://www.scribd.com/doc/8660724/-1974

Τρίτη 12 Απριλίου 2011

Θλίψη με σάουντρακ τον κ. Πεταλωτή

naftilos2-thumb-small

Μειώνουν στο 50% τα κονδύλια για τα ΑΕΙ...

Ετσι, χωρίς να ανοίξει μύτη και να ιδρώσει αυτί.

Σε μια κοινωνία όπου έτσι κι αλλοιώς οι δαπάνες για την εκπαίδευση είναι χρόνια τώρα υποπολλαπλάσιες απ' τις μίζες για τους εξοπλισμούς

ή απ' τις μίζες για τις Ζημενσοδουλειές, περικόπτονται κι άλλο τα κονδύλια για την εκπαίδευση...

Τους κοιτάμε σαν χαζοί, άλλοι μουδιασμένοι, άλλοι φοβισμένοι, άλλοι με οργή, αλλά όλοι ή σχεδόν όλοι σαν θεατές.

Πληρώνουν κλεφτρόνια, ήτοι Συμβούλους Υψηλής Κλεπτικής Τέχνης για να τους βοηθήσουν στο ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας

και την ίδια ώρα κλείνουν 28 παιδικές κι εφηβικές βιβλιοθήκες που διακινούσαν περίπου 700 βιβλία ημερησίως σε χιλιάδες πιτσιρίκια και νεαρούς απομακρυσμένων κυρίως περιοχών - εκεί

όπου ακόμα οι βιβλιοθήκες είναι κύτταρα ζωής! Οπως στη Μύκη, Πομακοχώρι της Ξάνθης...

Κι εμείς το τρώμε κι αυτό.

Θλιμμένοι μεν, οργισμένοι ίσως, αλλά το τρώμε.

Συνηθίσαμε τα μικρά και τα μεγάλα καθημερινά εγκλήματα γύρω μας να γίνονται παντού...

...στα μαγαζιά που κλείνουν το ένα ύστερα απ' το άλλο, στις γειτονιές μας που συννεφιάζουν όλο και πιο πολύ μέσα στην άνοιξη. Συνηθίσαμε να ακούμε για φίλους που έχασαν τη δουλειά τους, μαθαίνουμε για το νοικοκυριό της διπλανής πόρτας που το ζώνει πια η ανάγκη και η αγωνία,

ακούμε για περιπτώσεις αυτοκτονίας ανθρώπων για οικονομικούς λόγους, σφίγγεται η καρδιά μας, σφίγγουμε τα δόντια και κατεβάζουμε το κεφάλι. Αποστρέφουμε το πρόσωπο. Μας εκπαίδευσαν σε αυτό, μας

είπανε κοπρίτες. Χαραμοφάηδες. Αχαΐρευτους. Διεφθαρμένους. Αν κάποτε φοβούνταν την αξιοπρέπεια και τον αυτοσεβασμό μας, τώρα δεν τα φοβούνται πια...

*****

Κι αυτοί εκεί! Ανίκανοι, συσκέπτονται επτά ώρες στο Υπουργικό Συμβούλιο, απλώς «για να ανταλλάξουν απόψεις» (!!!),

ξαναμαζεύονται την επομένη πάλι στο Υπουργικό Συμβούλιο και βάζει στους Υπουργούς ...τεστ (!) ο Γιωργάκης, «γράψε μου, Λοβέρδε, τι θα κάνεις τους επόμενους τρεις μήνες» (!!) Κι εμείς

απελπισμένοι κοιτάζουμε τα παπούτσια μας. Λες και ο Μαλθάκας είναι το ριζικό μας, λες και κάτι καλύτερο δεν αξίζουμε

λες και τα παιδιά μας πρέπει να πουληθούν εδώ και τώρα στο μέλλον των 500 Ευρώ, για να μείνει πάμπλουτος ο φοροφυγάς, ο τοκογλύφος, ο μιζαδόρος και ο αεριτζής.

«Στη γειτονιά μου», μου γράφει ο αναγνώστης της «Ε» κ. Α.Σ. «άνοιξε πριν λίγες μέρες πολυτελέστατο ενεχυροδανειστήριο, κατάστημα γωνία. Αγορά χρυσού, ενέχυρα αντικείμενα, ακίνητα, όλα τα παίρνει. Θλίβομαι».

(Ουπς! μόλις χάσαμε 280 εκατομμύρια Ευρώ που θα απορροφούσαμε από κοινοτικούς πόρους για νέες θέσεις εργασίας, διότι στο μεταξύ δεν προκάναμε να φτιάξουμε τις θέσεις εργασίας που χρειάζονταν για να διαχειριστούν αυτό το πρόγραμμα. Στην άλλη ζωή...)

Θλίψη με σάουντρακ τον κ. Πεταλωτή.

Μια γιγάντια λερναία ύδρα ανοησίας, ένα κεφάλι τής κόβεις δύο μαλακίες σού λέει, όπως

ότι «δεν θα σου εξισώσει -ίσως- του χρόνου το πετρέλαιο θέρμανσης με το πετρέλαιο κίνησης» -και σου το λέει σαν να σου κάνει χάρη ο γελοίος- και όπως

ότι το «δεν πληρώνω - δεν πληρώνω» είναι «σύνθημα μίσους» (σ.σ.: θα φορεθεί πολύ αυτή η έκφραση).

Το «γιαουρτώνω - γιαουρτώνω» τι είναι; σύνθημα «εχθροπάθειας»;

....................................

Εχουμε πέσει χαμηλά.

Και θα πέσουμε ακόμα χαμηλότερα.

Οσο θα βαθαίνει το χάσμα μεταξύ πλουσίων και φτωχών, τόσο θα βαθαίνει και η κρίση.

Κι όσον πιο προφανές γίνεται το παράλογον μιας τέτοιας κατάστασης, τόσον πιο πολλή βλακεία θα παράγει η προπαγάνδα για να το συσκοτίζει...

Θλίψη συστημική...

Θλίψη συστηματική...

ΣΤΑΘΗΣ Σ. 1.IV.2011 stathis@enet.gr http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=264182

Κυριακή 10 Απριλίου 2011

«Μπουρλότο σε όλα»

Markiza-cut

Ισχυρότατο είναι το σοκ που υφίσταται όποιος αποπειραθεί να διαπιστώσει τις πολιτικές διαθέσεις της ευρωπαϊκής και της ελληνικής κοινής γνώμης στη σημερινή συγκυρία, όπως αυτές αποτυπώνονται σε δύο σοβαρές δημοσκοπήσεις.

Πρώτον, στο «Ευρωβαρόμετρο», τη δημοσκόπηση δηλαδή που εδώ και δεκαετίες διεξάγει η ΕΕ δύο φορές τον χρόνο σε όλα τα κράτη - μέλη της και στις υποψήφιες προς ένταξη χώρες. Δεύτερον, σε μια μεγάλη δημοσκόπηση που διεξήγαγαν από κοινού σε πέντε μεγάλες χώρες (Γερμανία, Γαλλία, Βρετανία, Ισπανία, Πολωνία) σοβαρά έντυπα των χωρών αυτών - το γερμανικό περιοδικό «Σπίγκελ», η γαλλική «Μοντ», η βρετανική εφημερίδα «Γκάρντιαν», η ισπανική «Ελ Παΐς» και η πολωνική εφημερίδα «Γκαζέτα Βιμπόρτσα».

Τεράστιο πολιτικό πρόβλημα στην Ελλάδα και στην Ευρώπη αναδύεται: το... 93% των Ελλήνων και το 80% των Ευρωπαίων της ΕΕ των «27» δεν εμπιστεύονται τα πολιτικά κόμματα της χώρας τους!!! Αυτό αποκαλύπτει το Ευρωβαρόμετρο και επιβεβαιώνει η άλλη δημοσκόπηση, πιο πρόσφατη, με χειρότερα ποσοστά: δεν εμπιστεύονται τους πολιτικούς το 88% των Γερμανών, το 87% των Γάλλων, το 85% των Βρετανών, το 91% των Ισπανών, το 96% των Πολωνών!

Απαξίωση των κυβερνήσεων στις συνειδήσεις των Ελλήνων και των Ευρωπαίων πολιτών σε πρωτοφανή ίσως επίπεδα. Αποτέλεσμα είναι το 76% των Ελλήνων που δήλωσε στη δημοσκόπηση της ΕΕ ότι δεν εμπιστεύεται την κυβέρνηση Παπανδρέου (μόνο το 21% δήλωσε ότι την εμπιστεύεται) να είναι μεν ανώτερο του μέσου όρου των «27» (67%), αλλά να υπολείπεται εκείνου των μεγάλων χωρών. Δεν εμπιστεύεται την κυβέρνησή του το 80% των Γερμανών, το 82% των Γάλλων, το 78% των Ισπανών και πάει λέγοντας. Η πολιτική που ασκούν οι κυβερνήσεις είναι καταφανές ότι προκαλεί χάσμα στις σχέσεις τους με τους πολίτες.

Δεν πιστεύουν σε τίποτα πια οι Ελληνες, αν κρίνει κανείς από τις απαντήσεις τους στο «Ευρωβαρόμετρο». Πέρα από τα κόμματα και την κυβέρνηση που προαναφέραμε, το 73% των Ελλήνων δεν εμπιστεύεται τη Βουλή, το 60% δεν εμπιστεύεται πλέον ούτε την ΕΕ, το 74% δεν εμπιστεύεται ούτε καν τον ΟΗΕ. Η άρνηση επεκτείνεται παντού: το 56% δεν εμπιστεύεται τη Δικαιοσύνη, το 79% δεν εμπιστεύεται τις μεγάλες επιχειρήσεις, το 58% δεν εμπιστεύεται τα εκκλησιαστικά ιδρύματα, το 65% δεν εμπιστεύεται τα συνδικάτα. Το 78% των Ελλήνων δεν εμπιστεύεται την τηλεόραση, το 71% τον Τύπο, το 61% το ραδιόφωνο.

Κατέρρευσε η ΕΕ στις συνειδήσεις των Ελλήνων. Το 79% πιστεύει ότι η άποψή τους δεν μετράει στην ΕΕ, το 71% θεωρεί ότι τα συμφέροντα της χώρας μας δεν λαμβάνονται υπόψη από την ΕΕ, το 64% δεν εμπιστεύεται την Κομισιόν, το 65% δεν εμπιστεύεται την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Ούτε καν το ευρωκοινοβούλιο δεν εμπιστεύεται το 58% των Ελλήνων, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό κατά μέσο όρο στην ΕΕ των «27» είναι μόλις 37%. Πρόκειται για ριζική αλλαγή στάσης των Ελλήνων απέναντι στην ΕΕ, οι οποίοι έχουν πλέον την πιο εχθρική στάση απέναντι στην ΕΕ από όλες τις χώρες-μέλη της, υπολειπόμενοι ελάχιστα μόνο των Βρετανών. Και να σκεφθεί κανείς ότι μέχρι πέρυσι οι Ελληνες είχαν εμπιστοσύνη σε όλους αυτούς τους θεσμούς της ΕΕ!

Η οικονομική δυσαρέσκεια δεν έχει όρια πλέον στην Ελλάδα και στις χώρες που πλήττονται σκληρότερα από την κρίση: το... 98% (!) των Ελλήνων εκφράζει την έντονη δυσαρέσκειά του για την κατάσταση της οικονομίας της χώρας μας, όπως και το 97% των Ισπανών και το 98% των Ιρλανδών, ενώ ο αντίστοιχος μέσος όρος της ΕΕ είναι αισθητά χαμηλότερος - 70%.

Η τραγωδία της εργασίας αποτυπώνεται στις απαντήσεις των ερωτηθέντων. Το 98% των Ελλήνων και το 99% των Ισπανών θεωρούν κακή την κατάσταση της απασχόλησης στη χώρα τους, όπως και το 79% των πολιτών όλης της ΕΕ. Καμιά ελπίδα βελτίωσης της κατάστασης δεν έχουν οι Ελληνες. Το 78% προβλέπει επιδείνωση της εργασιακής και το 75% επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης της χώρας μας, με μόνο το 6% να πιστεύει ότι τα πράγματα θα πάνε καλύτερα.

Για... προδικτατορικές ή προεπαναστατικές πολιτικές και κοινωνικές συνθήκες θα έκαναν λόγο με αυτά τα ευρήματα σε άλλες εποχές. Σήμερα δεν υπάρχουν οι φορείς ούτε για δικτατορία ούτε για επανάσταση πολύ περισσότερο. Η καταβαράθρωση όμως του κύρους των πολιτικών και όλων των θεσμών, η διάθεση του κόσμου... «μπουρλότο σε όλα!» δεν προοιωνίζεται ομαλές εξελίξεις.

Του Γιώργου Δελαστικ http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11826&subid=2&pubid=61442986

Παρασκευή 8 Απριλίου 2011

Θανατηφόρος συνδυασμός πληθωρισμού και ύφεσης

8-4-2011 4-51-24 μμ

Νέα οικονομικά στοιχεία τα οποία αναδεικνύουν τον παραλογισμό του μνημονιακού προγράμματος εξέδωσε σήμερα Πέμπτη 8 Απρίλη η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΛ. ΣΤΑΤ).

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΛ.ΣΤΑΤ., συνεχίστηκε και το Μάρτιο του 2011, ο θανατηφόρος συνδυασμός υψηλού πληθωρισμού και κατακρήμνισης κάθε βασικού αναπτυξιακού δείκτη, κάτι ιδιαίτερα σπάνιο στα παγκόσμια οικονομικά ιστορικά χρονικά!

Αναλυτικότερα ο δείκτης τιμών καταναλωτή, έγραψε 4,5% το Μάρτιο του 2011 σε σχέση με το Μάρτιο του 2010. Η αντίστοιχη πορεία του πληθωρισμού ΤΗΝαντίστοιχη περίοδο από το Μάρτη του 2009 μέχρι το Μάρτη του 2010, ήταν 3,9%, διαμορφώνοντας μια σωρευτική άνοδο του γενικού επιπέδου των τιμών κατά 8,6% στη διετία Μάρτιος 2009 – Μάρτιος 2011!

Ο πληθωρισμός αυτός, ειδικά για τα έτη 2010 – 2011 δεν είναι ουρανοκατέβατος, αλλά οφείλεται ευθέως στα μέτρα που προβλέπει το μνημονιακό πρόγραμμα για αυξήσεις στους έμμεσους φόρους (ΦΠΑ, ΕΦΚ), οι οποίες ειρήσθω εν παρόδω έχουν απονεκρώσει και την αγορά του λιανικού εμπορίου!

Χωρίς αυτές τις αυξήσεις ο πληθωρισμός θα κινείτο σε ελαφρώς αρνητικά επίπεδα λόγω της μεγάλης ύφεσης, όπως άλλωστε υποστηρίζει και η πρόσφατη έκθεση του ΔΝΤ για την ελληνική οικονομία.

Σε ότι αφορά τη βιομηχανική παραγωγή, που αποτελεί βασικό αναπτυξιακό δείκτη, αυτή σημείωσε πτώση κατά 4,8% το Μάρτιο του 2011 σε σχέση με το Μάρτιο του 2010. Την αντίστοιχη περίοδο μεταξύ του Μάρτη 2010 και του Μάρτη 2009, η αντίστοιχη πτώση ήταν 9,6%, διαμορφώνοντας μια σωρευτική μείωση της τάξης του 14% στη διετία!

πηγή ΙΣΚΡΑ

Επιστολή Αγροτικών Γιατρών Κέντρου Υγείας Πάρου

P3271934 (Large)

«Προς: Διοικητή Γ. Ν. Σύρου                                                   

           Επιστημονικό Διευθυντή Κ.Υ. Πάρου   

Κοιν:

1.  κ.κ Υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης

2.  Διοικητή Β' ΔΥΠΕ Πειραιώς και Νήσων

3.  Εισαγγελία Πρωτοδικών Σύρου

4. Δήμαρχο Πάρου

5. ΟΕΝΓΕ

6. ΜΜΕ

Κύριοι,

Για ακόμη μια φορά, καλούμαστε εμείς ως αγροτικοί ιατροί, να είμαστε θιασώτες και θύματα της δική σας ΑΔΥΝΑΜΙΑΣ, όσον αφορά την πλήρη και ασφαλή κατάρτιση του μηνιαίου προγράμματος του ιατρικού, νοσηλευτικού και παραιατρικού προσωπικού του Κ.Υ Πάρου για τον μήνα Απρίλιο.

Συγκεκριμένα, και παρ' όλο το γεγονός ότι εμείς ως αγροτικοί ιατροί καταρτίσαμε, με μεγάλη δυσκολία, πλήρες πρόγραμμα εφημεριών για τον τρέχοντα μήνα, έστω και μονών για κάποιες ημέρες  ώστε να βοηθήσουμε στην εύρυθμη λειτουργία του, διαπιστώσαμε ότι, με ή και χωρίς την δική σας έγκριση το Κ.Υ.:

-ΔΕΝ καλύπτεται από ΠΛΗΡΕΙΣ βάρδιες νοσηλευτών/τριών τις ημέρες από 14 έως και 17 Απριλίου καθώς και από 21 έως και 24 Απριλίου.

-ΔΕΝ καλύπτεται από ΠΛΗΡΕΙΣ βάρδιες θυρωρών τις ημέρες 7,11,12,15,19, 21-25, 27-30 Απριλίου

-Καλύπτεται όλο τον μήνα Απρίλιο από Εφημερίες Ετοιμότητας των ειδικών γενικών ιατρών (αν και παρανόμως).

-ΔΕΝ καλύπτεται από βάρδιες του ΕΚΑΒ λόγω ελλείψεως προσωπικού από μηνών, ούτε και τον Απρίλιο.

Με άλλα λόγια, τα παραπάνω σημαίνουν ότι ο εκάστοτε εφημερεύων αγροτικός ιατρός, ο οποίος σας υπενθυμίζουμε ότι είναι ανειδίκευτος ιατρός - υπάλληλος, κατά την εφημερία του, θα είναι το ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΦΥΣΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ του Κ.Υ. και θα πρέπει:

-Να υποδέχεται τα περιστατικά ή να δίνει τηλεφωνικές πληροφορίες

-Να διεκπεραιώνει ιατρικώς τα περιστατικά του ΤΕΠ

-Να προβαίνει σε καθαρά νοσηλευτικές πράξεις, όποτε αυτό χρειάζεται

-Να κάνει την νοσηλεία των ήδη νοσηλευομένων ασθενών (μάξιμουμ δύναμη 8 κλινών).

Όπως γίνεται αντιληπτό όλα αυτά είναι ΦΥΣΕΙΝ ΑΔΥΝΑΤΟ να γίνουν από έναν και μόνο ανειδίκευτο υπάλληλο ακόμη και για 8 ώρες που θα παραμείνει ακάλυπτη μια βάρδια νοσηλευτικού και παραϊατρικού προσωπικού.

Επομένως, θεωρούμε ότι η λειτουργία του Κ.Υ καθίσταται ΕΠΙΣΦΑΛΗΣ και ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ για τις ημέρες και τις βάρδιες αυτές, δεδομένου ότι πρόκειται και για ημέρες αυξημένης τουριστικής κίνησης λόγω των επισκεπτών του Πάσχα στο νησί, οπότε και αυξάνεται ο αριθμός των περιστατικών που το Κ.Υ καλείται να εξυπηρετήσει.

Εμείς, ως αγροτικοί ιατροί, ΣΑΣ ΚΑΘΙΣΤΟΥΜΕ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΗΘΙΚΑ και ΝΟΜΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ, καθώς δεν φέρουμε οποιαδήποτε ευθύνη για οιανδήποτε δυσλειτουργία που θα παρουσιαστεί και αρνητική έκβαση κάποιου περιστατικού.

Σας καλούμε, να δείξετε επιτέλους την απαιτούμενη ευαισθησία και υπευθυνότητα που απαιτεί η εν λόγω κατάσταση και να καλύψετε με οποιοδήποτε τρόπο τα κενά αυτά, μέχρι να βρεθεί οριστική λύση.

Οι αγροτικοί ιατροί του Κ.Υ. Πάρου».

http://fileleutheros.pblogs.gr/2011/04/h-gymnh-alhtheia-apo-toys-agrotikoys-giatros-toy-k-y-paroy.html

Πέμπτη 7 Απριλίου 2011

Όταν η δημοκρατία υποτάχθηκε στο χρέος

DA62B3DA4B84F795A05D7BF875301125

Untitled from ThePressProject on Vimeo.

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, ένα ντοκιμαντέρ με παραγωγό το θεατή. Το DEBTOCRACY αναζητά τα αίτια της κρίσης χρέους και προτείνει λύσεις που αποκρύπτονται από την κυβέρνηση και τα κυρίαρχα μέσα ενημέρωσης. Ο Αρης Χατζηστεφάνου και η Κατερίνα Κιτίδη μιλούν με οικονομολόγους, δημοσιογράφους και προσωπικότητες από όλο τον κόσμο περιγράφοντας τα βήματα που οδήγησαν την Ελλάδα στην παγίδα του χρέους- τη χρεοκρατία. Το DEBTOCRACY παρακολουθεί την πορεία χωρών όπως ο Ισημερινός, που δημιούργησαν Επιτροπές Λογιστικού Ελέγχου αλλά και την αντίστοιχη προσπάθεια που ξεκίνησε στην Ελλάδα.
Στο Debtocracy μιλούν, μεταξύ άλλων, οι ακαδημαϊκοί Ντέιβιντ Χάρβεϊ, Σαμίρ Αμίν, Κώστας Λαπαβίτσας και Ζεράρ Ντιμενίλ, ο φιλόσοφος  Αλέν Μπαντιού, ο επικεφαλής της επιτροπής λογιστικού ελέγχου του Ισημερινού Ούγκο Αρίας, ο πρόεδρος του CADTM Ερίκ Τουσέν, ο Αργεντίνος σκηνοθέτης Φερνάντο Σολάνας, δημοσιογράφοι όπως  o Άβι Λιούις (συγγραφέας/σκηνοθέτης του ντοκιμαντέρ The Take – Η κατάληψη) και ο Ζαν Κατρμέρ (Liberation). Ακόμη προσωπικότητες όπως ο Μανώλης Γλέζος και η αντιπρόεδρος του γερμανικού κόμματος Die Linke Ζάρα Βάγκενκνεχτ.  
Τη μουσική επένδυση προσφέρει ο Γιάννης Αγγελάκας και επιστημονική επιμέλεια έχει ο δημοσιογράφος και οικονομολόγος Λεωνίδας Βατικιώτης.
Την παραγωγή του DEBTOCRACY ανέλαβε η εταιρεία BitsnBytes. Το μοντάζ υπογράφει ο Άρης Τριανταφύλλου.

http://www.debtocracy.gr/profile.html

Τετάρτη 6 Απριλίου 2011

Πράσινο και άσπρο

P4063065 (Large)

P4063277 (Large)

Χαρείτε μέσα από τον φακό του συνεργάτη μας  την δεντροφυτευση που έγινε στις παραλίες και το βάψιμο των γερακιών του Κάστρου από τα παιδιά του νησιού.

Τα γεγονότα οργάνωσαν ο Δήμος Αντιπάρου οι σύλλογοι γονέων και το Δημοτικό Σχολείο.

Υπήρχε χαρά και ομορφιά στην Αντίπαρο σήμερα . Υπήρχε ο εθελοντισμός και ένα σχολείο ενεργών πολιτών. Κάτι αλλάζει στο νησί .

P4063255 (Large)

P4063078 (Large)

P4063042 (Large)

P4063137 (Large)

P4063143 (Large)

P4063222 (Large)

P4063154 (Large)

P4063086 (Large)

P4063237 (Large)

P4063127 (Large)

P4063110 (Large) P4063274 (Large)

Τρίτη 5 Απριλίου 2011

Ήταν ο Αρχίλοχος blogger;

Archilochus _April_2011

Λέγεται πως ο Αρχίλοχος (7ος αι. π.Χ.), ποιητής, πολεμιστής, εραστής και διάσημος ρίψασπις, χολωμένος επειδή διαλύθηκε ο αρραβώνας του με τη Νεοβούλη, εξαιτίας του μελλοντικού πεθερού του Λυκάμβη, έγραψε και δημοσιοποίησε, προφανώς, τόσο φαρμακερούς στίχους εναντίον όσων τον πλήγωσαν ώστε ο πατέρας και οι κόρες του δεν άντεξαν και αυτοκτόνησαν. Το περιστατικό (αληθινό ή όχι) δηλώνει δύο πράγματα: πρώτον, η λογοτεχνία, η γραφή γενικότερα, διαθέτει τεράστια δύναμη (τα γραπτά μένουν!) και, δεύτερον, εκείνος που θέλει να ψέξει ή ακόμη και να δυσφημήσει κάποιον με τη γραφίδα του, ηλεκτρονική ή μη, δεν πρέπει να κρύβεται πίσω από την ανωνυμία. Η χειρότερη δυσφήμηση, το απρεπέστερο υβρεολόγιο, «νομιμοποιείται» ηθικά όταν γίνεται με το πρόσωπο ακάλυπτο. Αντίθετα, κάθε «ηθικής τάξεως» καταγγελία που γίνεται με το πρόσωπο κρυμμένο είναι ανήθικη. Μπορεί το ΣΔΟΕ ή η Ασφάλεια να χαίρονται με αυτή την τακτική, αλλά αυτό δεν έχει καμία σχέση με την πολιτική ηθική. Ανώνυμες «ανήθικες» καταγγελίες δεν κυκλοφορούν πάντοτε στο Διαδίκτυο.
Ως και τον περασμένο Φεβρουάριο είχαν καταμετρηθεί παγκοσμίως 156 εκατομμύρια δημόσια ιστολόγια και είναι βέβαιον ότι όλοι οι χρήστες έχουν κάποιον λόγο να βρίσκονται εκεί. Δεν είναι λίγα επίσης τα μανιφέστα των ιστολογίων (μερικά θυμίζουν τα υπερρεαλιστικά μανιφέστα της δεκαετίας του 1920) και οι ανάλογοι κώδικες προτεινόμενης συμπεριφοράς. Θα αναφέρω ένα άρθρο από τον «Κώδικα συμπεριφοράς ενός blogger» που δημοσιεύθηκε το 2007 από το ΒΒC: «Μη γράψεις τίποτε στο ιστολόγιο που δεν θα μπορούσες να το πεις αυτοπροσώπως». Κατάμουτρα, δηλαδή, κατά την τακτική του Αρχίλοχου. Πιστεύω πως όλα τα ιστολόγια χρειάζονται επειδή ακόμη και από τα πιο βλακώδη ή ρυπαρά μαθαίνεις κάτι. Η πληροφορία είναι ιερή υπό την προϋπόθεση ότι δείχνει το πρόσωπό της. Το πρόσωπο δίνει τη δυ νατότητα να διακρίνουμε τις προθέσεις. Αποκάλυψη ή λασπολογία; Επιθετική παρρησία και βλάσφημη οίηση ή καθύβριση εκ του ασφαλούς; Ο καθένας μας επιλέγει την τακτική του και αυτή ακριβώς η τακτική ορίζει και τις προθέσεις μας. Η πρόθεση με τη σειρά της ορίζει το ηθικό και το νόμιμο. Το μεγάλο έλλειμμα της δημοκρατίας μας, ειδικότερα το μεγάλο έλλειμμα των κυβερνήσεών μας τα τελευταία χρόνια, ήταν και εξακολουθεί να είναι η απόκρυψη των προθέσεών τους. Καλύτερα: ο στρεβλός λόγος τους. Αυτή η πολιτικάντικη τακτική είναι που μας έχει οδηγήσει στα πολλαπλά ελλείμματα των ημερών.
Λογοκρισία λοιπόν στο απύλωτο στόμα του οποιουδήποτε blogger Αρχίλοχου; Οχι βέβαια. Η λογοκρισία είναι το ίδιο ανήθικη- και αναποτελεσματική, τελικά- όσο και το ανώνυμο υβριστικό ιστολόγιο. Με τη διαφορά, θα πει κάποιος, ότι η λογοκρισία «προστατεύει», ενώ μια ανώνυμη υβριστική δημοσίευση σπιλώνει υπολήψεις και τραυματίζει. Από την άλλη, γιατί να εμπιστευθούμε την «ηθική» μιας κρατικής ενημέρωσης, γεμάτης ευπρέπεια; Η αλήθεια των δελτίων ειδήσεων βαθμολογείται από το γεγονός ότι βλέπουμε τα πρόσωπα των ομιλητών; Ποσώς. Και γιατί; Επειδή απλούστατα όσα λέγονται εκεί είναι όσα μπορούν ή πρέπει, για κάποιον λόγο, να λεχθούν. Εκ των πραγμάτων, έχουν υποστεί «λογοκρισία». Τα ιστολόγια, από την άλλη, υποτίθεται πως λένε (αν αφαιρέσουμε τις υπερβολές και τις ανακρίβειες) όσα δεν ακούμε στα δελτία ειδήσεων. Με κουκούλα στο πρόσωπο; Γίνεται; Πώς λοιπόν λύνεται το πρόβλημα; Με τη μέθοδο του blogger Αρχίλοχου. Λέμε αυτά που θέλουμε και αυτά που πρέπει να πούμε, ακόμη κι αν πληγώνουν, αρκεί να δείχνουμε καθαρά το πρόσωπό μας. Με φανερό το πρόσωπο της δημοκρατίας όλα μπορούν να γίνουν καλύτερα.


Γιώργης Γιατρομανωλάκης ομότιμος καθηγητής Κλασικής Φιλολογίας και συγγραφέας.