Σάββατο 17 Ιανουαρίου 2009

ΘΕΜΑ; «Λήψη απόφασης για την αναπροσαρμογή ανταποδοτικών τελών καθαριότητας» Κοινότητας Αντιπάρου

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΕΠΑΡΧΙΑ ΠΑΡΟΥ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΑΝΤΙΠΑΡΟΥ

ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΑΡΙΘ. 36/15-12-2008

Σήμερα την 15/12/2008. ημέρα Δευτέρα και ώρα 20:30

Το Κοινοτικό Συμβούλιο συνήλθε σε δημόσια συνεδρίαση στο Κοινοτικό

Κατάστημα ύστερα από την 11/12/2008 πρόσκληση της Προέδρου της

Κοινότητας πού δημοσιεύτηκε στον ειδικό χώρο ανακοινώσεων της

Κοινότητας και επιδόθηκε με αποδεικτικό στους Συμβούλους αυτής σύμφωνα

με το άρθρο 111 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα Νόμος 3463/2006 .

ΘΕΜΑ: «Λήψη απόφασης για την αναπροσαρμογή ανταποδοτικών

τελών καθαριότητας»

Πριν από την έναρξη της συνεδρίασης αυτής η Πρόεδρος διαπίστωσε ότι σε

σύνολο εννιά [ 9 ] Κοινοτικών Συμβούλων ήταν :

ΠΑΡΟΝΤΕΣ ΑΠΟΝΤΕΣ

1. ΜΑΝΕΤΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

2. ΠΑΡΟΥΣΟΣΙΩΑΝΝΗΣ

3. ΠΑΤΕΛΗΖΑΧΑΡΩ

4. ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ

5. ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

6 ΛΕΒΕΝΤΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ απων

7 ΒΙΑΖΗ ΕΛΕΝΗ απουσα

8 ΦΑΡΟΥΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ απων

9!ΠΑΤΕΛΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ

Στη συνεδρίαση, παραβρέθηκε και η Παλαιολόγου Άννα γραμματέας της Κοινότητας νια την τήρηση των πρακτικών.

Η πρόεδρος ύστερα οπό τη διαπίστωση απαρτίας κήρυξε την έναρξη

της συνεδρίασης και εισηγήθηκε ως κατωτέρω τα θέματα της ημερησίας διάταξης:

ΘΕΜΑ; «Λήψη απόφασης για την αναπροσαρμογή ανταποδοτικών τελών καθαριότητας»

Αριθ. Απόφασης 359/15-12-2008

Για το ανωτέρω θέμα της ημερήσιας διάταξης η πρόεδρος είπε τα εξής: Σε μια εποχή. που βιώνουμε τη σημαντικότερη ίσως οικονομική κρίση του πλανήτη εμείς είμαστε αναγκασμένη εκ των πραγμάτων να επιβάλλουμε αύξηση των ανταποδοτικών τελών καθαριότητας λόγω της μεταφοράς των απορριμμάτων στο ΧΥΤΑ Διαχειριστικής ενότητας Πάρου - Αντιπάρου. Όλο το χρόνο προϋπολογίζεται το κόστος του γύρο στο 100.000,00 και τα έξοδα καθαριότητας γύρω στις 190,000,00€. Σύνολο γύρο στις 290.000,00 € Με τά δεδομένα μας δεν ισοσκελίζονται τα έξοδα καθαριότητας με τα έσοδα. Αλλά μας δίνει ο νόμος το δικαίωμα να ενισχύσουμε τον κωδικό της καθαριότητας με το 50% των ακαθάριστων εσόδων και παρεπιδημούντων. Κατόπιν διαλογικής συζήτησης μεταξύ των κοινοτικών συμβούλων προτείνεται η αύξηση του 80% ,

Το Κοινοτικό Συμβούλιο μετά από τα παραπάνω και αφού είδε τις σχετικές διατάξεις του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα

ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΟΜΟΦΩΝΑ

Την αύξηση των τιμών ανταποδοτικών τελών καθαριότητας, για τα σπίτια από τιμή 1

€ σε 1,8 € και για τα καταστήματα από 2 σε 2,8 €

Αφού συντάχθηκε και αναγνωστικέ το πρακτικό αυτό, υπογράφεται ως κατωτέρω:

Αυτή η-απόφαση έλαβε αύξοντα αριθμό 359/15-12-2008 Πιστό απόσπασμα

Η Απόφαση αναρτήθηκε όπως μας εδόθη απο την Κοινότητα
Και τώρα η εγκύκλιος του Υπουργείου Εσωτερικών

ΘΕΜΑ : Επιβολή ανταποδοτικών τελών από τους Ο.Τ.Α α’ και β’ βαθμού

Με αφορμή διαμαρτυρίες που έχουν περιέλθει στο Υπουργείο μας από επαγγελματικές ενώσεις, επιχειρηματίες διαφόρων κλάδων αλλά και απλούς πολίτες, σχετικά με τα ανταποδοτικά τέλη που επιβάλλουν οι ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού, τόσο σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.1828/89 και του Ν.2218/94, περί δυνατότητας επιβολής δυνητικών ανταποδοτικών τελών, όσο και στο πλαίσιο καθορισμού του ύψους των τελών ανταποδοτικού χαρακτήρα που έχουν θεσμοθετηθεί ως πόροι των Ο.Τ.Α με ειδικές διατάξεις, θεωρούμε απαραίτητο να επισημάνουμε εκ’ νέου τα ακόλουθα θέματα, που σχετίζονται τόσο με τη νομιμότητα των εκδιδόμενων κανονιστικών αποφάσεων, όσο και με το γενικότερο στόχο εξάλειψης των αλόγιστων αυξήσεων των τιμών, προς αποφυγή αρνητικών επιπτώσεων στα εισοδήματα των πολιτών.

Τα Δημοτικά και Νομαρχιακά Συμβούλια είναι υποχρεωμένα, κατά τη λήψη των σχετικών κανονιστικών αποφάσεων περί επιβολής ανταποδοτικών τελών, να θεσπίζουν τέτοιους κανόνες, κριτήρια και συντελεστές, ώστε τα επιβαλλόμενα τέλη να είναι αντικειμενικά, δίκαια και ανάλογα της παρεχόμενης υπηρεσίας και της ωφελιμότητας σε κάθε κατηγορία υπόχρεων. Θα πρέπει αυστηρά να τηρείται η θεμελιώδης αρχή της ανταποδοτικότητας και κατά συνέπεια η αύξηση των τελών πρέπει να είναι ανάλογη με την αύξηση του κόστους των παρεχομένων υπηρεσιών.
Συνεπώς, για να είναι νόμιμες οι αποφάσεις των συλλογικών οργάνων των Ο.Τ.Α που αφορούν την επιβολή ανταποδοτικών τελών πρέπει να ικανοποιούνται τα ακόλουθα κριτήρια :
Ø Πρέπει να αναφέρονται σε συγκεκριμένο έργο ή παροχή συγκεκριμένων υπηρεσιών
Ø Να προσδιορίζουν με ακρίβεια τον κύκλο των ωφελούμενων προσώπων
Ø Να ορίζουν ρητά και με σαφήνεια την ειδική ωφέλεια που απορρέει για τους υπόχρεους.
Ø Να αιτιολογούνται ειδικώς, με την παράθεση συγκεκριμένων στοιχείων, όσον αφορά στον προϋπολογισμό των εσόδων και εξόδων αλλά και στο εύρος του κύκλου των ωφελουμένων προσώπων, προκειμένου να είναι δυνατός ο έλεγχος της τήρησης της αρχής της ανταποδοτικότητας και να διασφαλισθεί η δίκαιη και αντικειμενική επιβάρυνση κάθε υπόχρεου.

Ειδικότερα, αναφορικά με τα δυνητικά ανταποδοτικά τέλη που μπορούν να επιβάλλουν οι ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.1828/89 και Ν.2214/98 αντίστοιχα, επισημαίνονται επιπλέον τα ακόλουθα :
Δεν
Ø είναι επιτρεπτή η επιβολή τελών προς τους πολίτες, για την παροχή σε αυτούς κρατικών υπηρεσιών, δηλαδή υπηρεσιών που στο παρελθόν ανήκαν στην αρμοδιότητα του Κράτους και μεταβιβάστηκαν στους ΟΤΑ ως αρμοδιότητές τους (π.χ. έκδοση διαβατηρίων, τεχνικός έλεγχος οχημάτων). Η παροχή των υπηρεσιών αυτών αποτελεί υποχρέωση των Ο.Τ.Α, για τις οποίες δεν μπορούν να απαιτούν από τους πολίτες πρόσθετες επιβαρύνσεις.
Ø Οι υπόχρεοι σε καταβολή τελών πρέπει να είναι αυτοί ακριβώς που πρόκειται να απολαμβάνουν την ωφέλεια από την παρεχόμενη υπηρεσία ή το εκτελεσθέν έργο. Η επιβολή τελών σε συγκεκριμένο κύκλο προσώπων, με ταυτόχρονη διάχυση του οφέλους σε ένα αόριστο πλήθος ατόμων δεν είναι σύμφωνη με την αρχή της ανταποδοτικότητας.

Η μη ικανοποίηση των ανωτέρω κριτηρίων, που επιτάσσεται από τη φύση των τελών ανταποδοτικού χαρακτήρα, αποστερεί τις αποφάσεις επιβολής τους από το στοιχείο της νομιμότητας.

Στο πλαίσιο αυτό, προκειμένου να αποφεύγεται η δημιουργία σύγχυσης περί της νομιμότητας ή μη των πράξεων των συλλογικών οργάνων των Ο.Τ.Α, υπενθυμίζονται οι οδηγίες που δόθηκαν με την αριθμ. 30/25432/2004 εγκύκλιο μας, σύμφωνα με τις οποίες απαιτείται η έκδοση πράξης διαπιστωτικού χαρακτήρα, εντός των προβλεπόμενων από τις διατάξεις χρονικών προθεσμιών, για τις αποφάσεις εκείνες που κρίνονται νόμιμες και δε συντρέχει λόγος παραπομπής τους στις αρμόδιες Επιτροπές Ελέγχου των Περιφερειών, η οποία πρέπει να κοινοποιείται στον ενδιαφερόμενο Ο.Τ.Α

Δεδομένης της βαρύτητας των προηγούμενων επισημάνσεων και της άμεσης συσχέτισής τους με τη νομιμότητα ή μη των εκδιδομένων κανονιστικών αποφάσεων, ιδιαίτερα ενόψει της αριθμ. 17545/107/19-4-2004 εγκυκλίου του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, που σας απεστάλη με το αριθμ. 49280/24-9-2004 έγγραφό μας, επί της οποίας υπήρξε η αριθμ. 58421/21.12.2004 απάντηση του Υπουργείου μας (φωτ/φο της οποίας σας επισυνάπτουμε), παρακαλούμε όπως κατά τον έλεγχο νομιμότητας των σχετικών αποφάσεων των Ο.Τ.Α α΄και β’ βαθμού δώσετε ιδιαίτερη έμφαση και προσοχή στο βαθμό κάλυψης των ανωτέρω αναφερομένων προϋποθέσεων και ταυτόχρονα μεριμνήσετε να λάβουν γνώση της παρούσας οι εποπτευόμενοι ΟΤΑ χωρικής αρμοδιότητάς σας, κοινοποιώντας το σχετικό έγγραφό σας στο Υπουργείο μας.


Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ


ΑΘ.ΝΑΚΟΣ
Μια πρώτη ερώτηση μήπως στην απόφαση έπρεπε και αναγράφονταν και τα έσοδα λέμε μήπως?

Και τώρα μερικές σκέψεις
Στα καταστήματα ήταν 1,5 ευρώ και οχι 2 ευρώ ας δεχθούμε ότι γράφτηκε εκ παραδρομής

A.Στα πλαίσια άσκησης μιας πολιτικής κοινωνικής αλληλεγγύης από τους δήμους ο νόμος 3463/2006 προβλέπει στο άρθρο 202

...Με απόφαση του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου, που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του αριθμού των μελών του, είναι δυνατή η μείωση δημοτικών φόρων ή τελών μέχρι το πενήντα τοις εκατό (50%), ή η απαλλαγή από αυτούς για τους απόρους, τα άτομα με αναπηρίες και πολύτεκνους, όπως η ιδιότητά τους οριοθετείται αντίστοιχα από την κείμενη νομοθεσία...

ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΠΑΡΟ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ?

Β.Ζώντας μέσα στην (σημαντικότερη ) οικονομική κρίση του πλανήτη όπως υπέροχα αναφέρει η απόφαση του κοινοτικού συμβούλιου ΟΤΑΝ επιβάλεις την μεγαλύτερη αύξηση ανταποδοτικών τελών στην Ελλάδα και πρωτάκουστη για τα δεδομένα της τοπικής αυτοδιοίκησης της τάξεως του 80% πρέπει να έχεις τουλάχιστον την διαχειριστική ικανότητα να αναλύσεις μέσα στην απόφαση αυτές τις 100.000 ευρώ δηλαδή 300 περίπου την ημέρα έξοδα μεταφοράς απορριμμάτων στον ΧΥΤΑ από πού προέρχονται και αν υπάρχουν εναλλακτικά σενάρια

Να αναγράφεις τα έσοδα και να αναλύεις αν υπάρχουν μη εισπραχθέντα να σκέπτεσαι μήπως υπάρχει η δυνατότητα μείωσης δαπανών και όλα αυτά να τα εξηγείς και με δελτία τυπου.διοτι αν δεν συμβαίνουν όλα αυτά και στερείται η απόφαση του στοιχείου της νομιμότητας αλλά και αποδεικνύεις για άλλη μια φορά την πολιτική σου ανεπάρκεια να οδηγείς την Αντίπαρο το 2009.

Γ.Απο όλα αυτά νομίζουμε ότι η αίτηση ακύρωσης αυτής της απόφασης ήταν και είναι αναγκαία,.και βεβαίως βγαίνει το συμπέρασμα πόσο μια πολιτική μείωσης των απορριμμάτων μέσω σοβαρού προγράμματος ανακύκλωσης –κομποστοποιησης-επαναχρησιμοποίησης είναι επιβεβλημένη για τη Αντίπαρο.

Δ...Μια που μιλάμε για τέλη τέλος προσγείωσης ελικοπτέρων υπάρχει για το ελικοδρόμιο Αντιπάρου?

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

μη πτύετε επί του δαπέδου
μη βλασφημάτε τον θείο
σχόλια ελεύθερα ύβρεις επί πληρωμή αλλιώς διαγραφή