Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου 2009

Το ψηφοδέλτιο επικρατείας του ΣΥΡΙΖΑ και το ιμάμ μπαιλντί του Στάθη

1054687_b

Ο δημοσιογράφος Βασίλης Μουλόπουλος -διευθυντής σύνταξης του Βήματος και πρόεδρος της ΠΟΕΣΥ- θα είναι ο επικεφαλής του ψηφοδελτίου Επικρατείας του ΣΥΡΙΖΑ.

Αναλυτικά το ψηφοδέλτιο:

1. Μουλόπουλος Βασίλης

2. Γέρου Κάτια, ηθοποιός

3. Ρήγος Αλκης, πανεπιστημιακός

4. Πολίτη Τζίνα, πανεπιστημιακός

5. Μανιός Νίκος, γιατρός

6. Χατζησοφιά Αννα, σεναριογράφος

7. Μπένος Αλέξης, πανεπιστημιακός

8. Γιαννάκη Κατερίνα, γιατρός, μέλος του Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού

9. Κατσούλας Χρήστος, εκπαιδευτικός

10. Μαντάς Παναγιώτης, γιατρός

11. Ρηγοπούλου Πέπη, πανεπιστημιακός

12. Μπανιάς Γιάννης

Ένα κείμενο που αξίζει να διαβαστεί είναι από τον σημερινό Ναυτίλο της Ελευθεροτυπίας

ιμάμ μπαϊλντί

…Για να είμαι όπως πάντα καθαρός. Προς τις αναγνώστριες και τους αναγνώστες. Τους μόνους προς τους οποίους αισθάνομαι την ανάγκη να δίνω εξηγήσεις και να απολογούμαι.

Την Κυριακή 6.ΙΧ.2009 ο κ. Αλέξης Τσίπρας, σε συνάντηση μεταξύ μας, μου ζήτησε να τεθώ επικεφαλής του ψηφοδελτίου Επικρατείας του ΣΥΡΙΖΑ. Θεώρησα μεγάλη την τιμή, αλλά και την ευθύνη κι ως εκ τούτου του αντιπρότεινα να μπω στο ψηφοδέλτιο μεν, αλλά στην τελευταία θέση δε. Ο κ. Τσίπρας δεν το δέχθηκε, επέμεινε στην πρότασή του. Μου ζήτησε να το σκεφτώ και να έχουμε νέα επικοινωνία.

Ακολούθως, ως όφειλα εκ της φύσεως της δουλειάς μου, ενημέρωσα τον διευθυντή και τον εκδότη της «Ε» για την πρόταση αυτή. Η συμμετοχή μου στο ψηφοδέλτιο Επικρατείας δεν ήταν πρόβλημα -άλλωστε είχα συμμετάσχει ξανά στις εκλογές του 2004 στην τελευταία θέση- όμως η πρώτη θέση ήταν. Η άποψη του εκδότη της «Ε» ήταν πως η ένταξη σε πιθανόν εκλόγιμη θέση στο ψηφοδέλτιο θα ακύρωνε την ανεξαρτησία της γνώμης μου ως σκιτσογράφου και σχολιαστή. Σεβαστή.

Η άποψη η δική μου ήταν και είναι ότι ουδέποτε είχα γνώμη ανεξάρτητη απ' την ιδεολογία μου. Η οποία ιδεολογία φανερά και διαρκώς όλα αυτά τα χρόνια διαπερνά και τα σκίτσα και τα σχόλιά μου, καθώς καλά γνωρίζετε όλοι σας, είτε συμφωνείτε είτε διαφωνείτε με όσα λέω και κάνω.

Στη συνέχεια μίλησα με λίγους εκλεκτούς ανθρώπους που όλοι με παρότρυναν να δεχθώ την πρόταση του κ. Τσίπρα -μεταπείσθηκα και τη δέχθηκα. Ενημέρωσα τον Αλέξη και χάρηκε, ενημέρωσα και τον εκδότη της «Ε» και προβληματίσθηκε. Επανέθεσε το θέμα του ασυμβίβαστου βουλευτή - σκιτσογράφου σε μια εφημερίδα που θέλει να είναι ανεξάρτητη από τις κομματικές εξαρτήσεις των εργαζομένων σε αυτή. Αποψη σεβαστή (παρ' ότι τέτοιαν εξάρτηση εις ό,τι με αφορά δεν έβλεπα) και ζήτησα από τον κ. Τεγόπουλο την απόλυσή μου. Δεν την αρνήθηκε, αλλά και δεν προχώρησε σε αυτήν. Μείναμε με τις σκέψεις μας.

Τη Δευτέρα 7.ΙΧ.2009 ενημέρωσα την κυρία Μάνια Τεγοπούλου για την υποψηφιότητά μου περί την οποίαν δεν εξέφρασε αντίρρηση. Ομως το βράδυ της ίδιας ημέρας με πήρε τηλέφωνο και μου ζήτησε να αποσυρθώ από επικεφαλής υποψήφιος. Αρνήθηκα.

Στη συνέχεια μού ζήτησε την παραίτησή μου αν εκλεγώ, αλλά επίσης την παραίτησή μου κι αν δεν εκλεγώ, διότι η ανεξαρτησία της γνώμης μου θα έχει και στη μια περίπτωση και την άλλη τρωθεί. Αρνήθηκα. Διότι η ανεξαρτησία της γνώμης μου πριν από όλα αυτά, μετά από όλα αυτά και για πάντα θα είναι συνάρτηση της ιδεολογίας μου - όπως πιστεύω ότι συμβαίνει με όλους τους πολίτες. Ζήτησα λοιπόν από την κυρία Τεγοπούλου την απόλυσή μου. Αρνήθηκε. Ζήτησε την παραίτησή μου. Αρνήθηκα.

Φαίνεται ότι δύο αρνήσεις κάνουν μιαν κατάφαση (της μεσοβασιλείας)· και μείναμε σε αυτήν.

Ακολούθησαν έντονες συζητήσεις και θυελλώδεις διαβουλεύσεις όλων με όλους (συνηθίζεται αυτό στην «Ε»), αποδραματοποιήθηκαν ορισμένα πράγματα και εις ό,τι με αφορούσε η απαίτηση για παραίτηση και η ανταπαίτηση για απόλυση ανακλήθηκαν αμοιβαίως, αφήνοντας στον καιρό και τη σκέψη την ίαση ή τον χωρισμό των πραγμάτων και των προσώπων.

Το πρωί της Πέμπτης 17 Σεπτεμβρίου 2009 με κάλεσε ο κ. Τσίπρας στο τηλέφωνο και μου ανακοίνωσε ότι από ορισμένους συντρόφους του στον ΣΥΝ κι ορισμένες συνιστώσες του ΣΥΡΙΖΑ ηγέρθησαν αίφνης ορισμένες αντιρρήσεις για την υποψηφιότητά μου ως επικεφαλής του ψηφοδελτίου Επικρατείας. Θα το (ξανα)συζητούσαν στα όργανα! Τον ευχαρίστησα και του είπα ότι θα περιμένω τι θα πουν τα όργανα.

Τα όργανα μίλησαν λίγο αργότερα και μου είπαν (ο κ. Θεωνάς εκ μέρους τους) αν θα μπορούσα να μπω σε μιαν άλλη θέση στο ψηφοδέλτιο, τους ευχαρίστησα και αρνήθηκα. Υποψήφιος με το ζόρι, ή υποψήφιος που θα έκανε ζημιά στον αγώνα τους, ή υποψήφιος απότοκο ενός ακόμη συμβιβασμού (ποίων με ποίους;) δεν ήθελα να γίνω.

Τα ίδια είπα και τον κ. Αλέξη Τσίπρα που με πήρε αμέσως μετά τηλέφωνο. Τον ευχαρίστησα για την τιμή που μου έκαμε με αυτήν του την πρόταση, η οποία όμως, απ' ό,τι φάνηκε, δεν είχε την καθολική αποδοχή στον ΣΥΡΙΖΑ, όπως απαιτείται σε αυτές τις περιστάσεις, και του ευχήθηκα καλόν αγώνα.

Κατόπιν όλων τούτων, αγαπητές αναγνώστριες και αναγνώστες, θα φύγω άδειαν ολιγοήμερη προς κάθαρσιν αναγκαίαν (μια ψυχή την έχουμε, μην την μπαϊλντίζουμε) και θα επιστρέψω σύντομα στην παρέα μας.

Αν δεν βάλουν τα γέλια οι θεοί...

ΥΓ. Η εξαίρεσή μου από το ψηφοδέλτιο του ΣΥΡΙΖΑ είναι θεμιτή. Η προσπάθεια όμως, προκειμένου να αιτιολογηθεί αυτή η εξαίρεση, να σπιλωθεί από ορισμένους του ΣΥΝ και του ΣΥΡΙΖΑ η υπόληψή μου με την κατηγορία ότι είμαι «εθνικιστής» ή ότι ως εκλεγμένος βουλευτής θα μπορούσα να ψήφιζα θέσεις του ΚΚΕ ή του ΛΑΟΣ, είναι απλώς χυδαίες. Και συνιστούν ντροπή για αυτούς που τις υιοθέτησαν και τις αποδέχθηκαν.

ΣΤΑΘΗΣ Σ. 18.ΙΧ.2009

Στις 6 ΙΟΥΝΙΟΥ ο Στάθης είχε γράψει

…Η στήλη υπερψηφίζει τον ΣΥΡΙΖΑ, διότι είναι ο χώρος όπου οι λαϊκές δυνάμεις μπορούν να συναντηθούν και να συνθέσουν έναν εναλλακτικόν στον δικομματισμό, τρίτον πόλο. Μεταρρυθμιστικόν, ανατρεπτικόν, ριζοσπαστικόν, επαναστατικόν, ικανόν να βάλει στο πολιτικό παιχνίδι (κι όχι κόλπο) τους νέους ανθρώπους, τους εργατικούς, τους δημιουργικούς, μέσα από μια διαρκή ζύμωση και ώσμωση θέσεων και προτάσεων, ώστε με ένα φιλολαϊκό πρόγραμμα να αποκτήσει η χώρα στρατηγική και τακτική, στόχους σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Που θα συσπειρώνουν την πλειοψηφία των πολιτών (κι αυτών που σήμερα στηρίζουν τον δικομματισμό, σπάζοντας το πελατειακό σύστημα). Ο χώρος αυτό έχει αδυναμίες (περισσότερες απ' όσες κατά στιγμές αντέχει και ο ίδιος), είναι όμως δευτερεύουσας σημασίας.
Η στήλη επίσης υπερψηφίζει το ΚΚΕ. Για τους αγώνες του, τη σταθερότητα και την οργανωτικότητά του, για τον τίμο τρόπο του να απευθύνεται στον λαό. Με το ΚΚΕ η στήλη διαφωνεί σε πολλά, δεν είναι όμως της ώρας -δεν πάμε για τον σοσιαλισμό, ώστε να φοβόμαστε τον τρόπο που τον εννοεί τώρα η ηγεσία του, άσε που όταν τεθεί τέτοιο θέμα (και κάποια στιγμή θα τεθεί) ίσως να τον εννοούν κι αυτοί αλλιώς, πάντως δεν είναι της παρούσης. Για την ώρα το ΚΚΕ αγωνίζεται υπέρ του λαού και αγωνίζεται με άκρως αποτελεσματικόν τρόπο.
Τέλος, η στήλη υπερψηφίζει (όπου τον ανταμώσει) Παπαθεμελή, γιατί πετάει πέτρες για καλό σκοπό. Ποτέ δεν έβλαψαν οι καλοί και ριψοκίνδυνοι πελταστές -αρκεί να μη γίνουν στρατηγοί……

ΠΟΛΛΑ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΔΟΥΝ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΜΑΣ

Μια ενδιαφέρουσα συζήτηση έχει ανοίξει στο http://www.tvxs.gr/v21061/1/1

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

μη πτύετε επί του δαπέδου
μη βλασφημάτε τον θείο
σχόλια ελεύθερα ύβρεις επί πληρωμή αλλιώς διαγραφή