Έκλεισε σήμερα τις πόρτες του το 14 Τουριστικό Πανόραμα, μια από τις μεγαλύτερες εκθέσεις του τουριστικού προϊόντος της Ελλάδας που πραγματοποιήθηκε στο Εκθεσιακό Κέντρο EXPOATHENS στην Ανθούσα,με τη συμμετοχή εκθετών από όλη την χώρα που προσπάθησαν να αναδείξουν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα τους. Στα πλαίσια της έκθεσης παρουσιάστηκε μια ενδιαφέρουσα έρευνα της ΚΑΠΑ Research που συστηματικά παρακολουθεί τις τάσεις στον ελληνικό εσωτερικό τουρισμό.και αποτυπώνει το μέγεθος της οικονομικής κρίσης και τις επιπτώσεις που θα έχει στις διακοπές των Ελλήνων φέτος.
από Ελεύθερο Τύπο αντιγράφουμε
……
Με λίγα λόγια φαίνεται ότι οι Ελληνες θα κάνουν διακοπές μικρότερης διάρκειας (μια εβδομάδα ή δέκα μέρες οι περισσότεροι), θα δαπανήσουν μικρότερα ποσά (έως 600 ευρώ το πολύ οι περισσότεροι) και θα επιλέξουν περισσότεροι διακοπές σε μήνες χαμηλής ζήτησης (Ιούνιο και Σεπτέμβριο αντί για τον ακριβό Αύγουστο). Πάντως, σχεδόν κανείς (το ποσοστό 89,1% είναι συντριπτικό) δεν είναι διατεθειμένος να πάρει τραπεζικό δάνειο για να κάνει διακοπές… Επίσης, αυξάνεται θεαματικά το ποσοστό των Ελλήνων που θα ταξιδέψουν στο εξωτερικό σε ποσοστό-ρεκόρ για την τελευταία οκταετία, από το 2002 (το έτος που πραγματοποιήθηκε η πρώτη έρευνα της ΚΑΠΑ Research) έως φέτος.
- Οι τιμές:
Το 59,6% των Ελλήνων θεωρεί ότι η τουριστική βιομηχανία θα πρέπει να μειώσει δραστικά τις τιμές της προκειμένου να ανταποκριθεί στα δεδομένα της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης. Σε ποσοστό 52% η κοινή γνώμη θεωρεί ότι η κρίση είναι μία καλή αφορμή για να γίνει το ελληνικό τουριστικό προϊόν πιο ανταγωνιστικό σε επίπεδο τιμών και ποιότητας.
- Η διάρκεια των διακοπών:
Τα αναλυτικά στοιχεία των ερευνών πέρσι και φέτος δείχνουν αύξηση του ποσοστού εκείνων που θα κάνουν διακοπές μίας εβδομάδας (από 19,7% σε 27,6%) και δέκα ημερών (από 23,6% σε 28,7%), μένει ουσιαστικά σταθερό το ποσοστό όσων θα κάνουν διακοπές δύο εβδομάδων (από 21,3% σε 21,8%) και μειώνεται το ποσοστό των διακοπών διάρκειας τριών εβδομάδων (από 14,2% σε 13,3%), ενός μήνα (από 12,3% σε 5,5%) και πάνω από ένα μήνα (από 8,8% σε 3,1%). Επίσης το 13% δεν θα κάνει καθόλου διακοπές, από 10% που ήταν πέρυσι. Διαπιστώνεται ότι για πρώτη φορά φέτος η πλειοψηφία των Ελλήνων πολιτών (56%) θα περιορίσει τις διακοπές στη μία εβδομάδα και τις δέκα ημέρες!
- Οι δαπάνες για διακοπές:
Υπάρχει φέτος τεράστια αύξηση μόνο σε μία κατηγορία: αυτή που δεν ξεπερνά τα 600 ευρώ. Ακόμη και το ποσοστό εκείνων που δαπανούν από 601 έως 900 ευρώ, μειώνεται, όπως μειώνονται και τα ποσοστά στα υψηλότερα κλιμάκια δαπανών. Πέρσι ποσοστό 19,7% των Ελλήνων δαπάνησαν έως 600 ευρώ για διακοπές ενώ φέτος το ποσοστό αυτό αυξάνεται στο 27,6%.
- Οι προορισμοί:
Φαίνεται ότι όλοι οι νησιωτικοί προορισμοί χάνουν μερίδιο, αφού απαιτούν ακριβά ακτοπλοϊκά εισιτήρια για να έχει κάποιος πρόσβαση.
Οι Κυκλάδες πέφτουν από το 19,7% στο 13%, πέφτουν επίσης το Ιόνιο, η Κρήτη, τα Δωδεκάνησα, το βόρειο Αιγαίο και ανεβαίνουν στη λίστα των προτιμήσεων η Πελοπόννησος από το 6,7% στο 11,2%, αλλά και η Χαλκιδική και η Στερεά Ελλάδα.
Δείγμα ενίσχυσης της τουριστικής κίνησης αποτελεί το γεγονός ότι αυξήθηκαν οι αεροπορικές αφίξεις εξωτερικού κατά 10% και η επιβατική κίνηση εσωτερικού κατά 8% το φετινό Απρίλιο, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2008, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Μεταφορών κ. Ευρ. Στυλιανίδης, επισημαίνοντας ότι αρχίζουν να αποδίδουν τα στοχευμένα μέτρα που προώθησε η κυβέρνηση.
Βουτσαδάκης Μιχάλης
Τιμώμενες Περιοχές της Έκθεσης ήταν οι Κυκλάδες η Ξάνθη και η Λακωνία
Στα περίπτερα των Κυκλάδων υπήρχε αισιοδοξία έγιναν χορευτικές εκδηλώσεις και η τσικουδιά και το κέφι άφθονα
Στο όμορφο φιλόξενο και με πολλές επισκέψεις περίπτερο της Αντιπάρου παρευρίσκονταν η κ.Μανέτα και οι κοινοτικοί σύμβουλοι Ζαχαρώ Πατέλη και Ραγκούσης Αποστόλης.
Ελπίζουμε ότι η οπωσδήποτε θετική παρουσία της κ Μανέτα στην έκθεση θα οδηγήσει σε αναβάθμιση της τουριστικής προβολής του νησιού που είναι και μονόδρομος σε συνθήκες ανταγωνισμού και οικονομικής κρίσης .
η ανακατασκευή και επικαιροποίηση του ιστότοπου της κοινότητας πρέπει να είναι στις άμεσες προτεραιότητες
γιατί όπως έλεγε και παραδίπλα(Το διαδίκτυο φορέας ανάπτυξης του τουρισμού)η καθηγήτρια του πανεπιστήμιου Αιγαίου κ.Σιγάλα
….Ο σύγχρονος τουρίστας πλέον επιλέγει τουριστικούς προορισμούς και επιχειρήσεις με βάση τις δραστηριότητες – εμπειρίες που μπορεί να βιώσει σε αυτές και όχι τόσο με βάση την τιμή ή την γεωγραφική τοποθεσία τους. Αυτό επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι οι λέξεις κλειδιά που χρησιμοποιούνται πολύ συχνά και από την πλειοψηφία της τουριστικής ζήτησης για τον εντοπισμό ενός προορισμού – επιχείρησης αντιπροσωπεύουν κυρίως ρήματα που δηλώνουν δραστηριότητες και όχι τοπωνυμία ή ονόματα επιχειρήσεων. Για παράδειγμα, χρησιμοποιούνται λέξεις όπως swimming, scuba diving, trekking, skiing, relaxing, wedding κλπ. Αυτό σημαίνει ότι για να προσελκυσθεί τουριστική ζήτηση, να αυξηθεί η επισκεψιμότητα ενός προορισμού αλλά και η τουριστική δαπάνη ενός επισκέπτη όσο είναι στην περιοχή θα πρέπει ο προορισμός αυτός να καταφέρει πρώτα να φτιάξει ένα καλό θεματικό τουριστικό προϊόν (σε υποδομές και υπηρεσίες) και στη συνέχεια να το χρησιμοποιήσει για να φτιάξει και προωθήσει την εικόνα και brand name του προορισμού μέσω του Διαδικτύου……
Δεν έχει τι να βάλει (κοινοτικό site), δεν έχει τι να βάλει (αφαλάτωση), το πάρτυ αναβάλλει(μάσα νο 3), δεν έχει τι να βάλει η γριά στο καρναβάλι....
ΑπάντησηΔιαγραφήΧάθηκε να είχαμε μια μεγάλη μπουκαμβίλια στη γωνίτσα?
ΑπάντησηΔιαγραφήΠιο μεγάλες φωτογραφίες? Η έστω ΜΙΑ μεγάλη?
Η τον Κούρο απο το Δεσποτικό?
Λίγη προσοχή στην λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά.
Μια οθόνη που θα τρέχει συνέχεια με ανανεωμένο site....
Απ'οτι φαίνεται ...μάλλον χάθηκε
11.08
Πραγματικά, ιδανική για τουριστικές εκθέσεις. Με τετοιες παρουσίες όχι μονο η Αντίπαρος αλλα το σύνολο των κυκλάδων θα "βυθιστει" από τους επισκέπτες...
ΑπάντησηΔιαγραφήSigoura Xeperasmena pragmata..........to 1998 protomopora alla ehoume 2009!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή