Παρασκευή 10 Απριλίου 2009

O κ.Υφυπουργός και τα εισιτήρια για την Πάρο

pinocchio

Σε Δελτίο Τύπου του Υπουργείου  Εμπορικής Ναυτιλίας διαβάζουμε

    ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΑΙΓΑΙΟΥ & ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
    ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
    Τετάρτη, 08 Απριλίου 2009
    ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
    Τηλεοπτική συνέντευξη του ΥΦΕΝΑΝΠ κ. Πάνου Καμμένου στη ΝΕΤ
        Ο Υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Πάνος Καμμένος, παρέστη σήμερα στην πρωινή τηλεοπτική εκπομπή «Πρώτη Γραμμή» της ΝΕΤ και παραχώρησε συνέντευξη στους δημοσιογράφους κκ. Λυριτζή και Οικονόμου.
      Ακολουθεί το κείμενο της συνέντευξης.
        «Για τις τιμές των εισιτηρίων ξέρετε ότι το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και εγώ και ο Υπουργός κατά τους προηγούμενους μήνες ζητήσαμε από τους ακτοπλόους να τις μειώσουν. Η αλήθεια είναι ότι υπάρχει μια μεγάλη διαφορά στην τιμή του πετρελαίου από πέρυσι. Πέρυσι το πετρέλαιο είχε 145 ευρώ ενώ τώρα η τιμή του έχει πέσει στα μισά. Υπάρχει μείωση της τιμής εισιτηρίων. Επί παραδείγματι από τον Πειραιά για την Πάρο με ταχύπλοο πέρυσι είχε γύρω στα 43,5 ευρώ η οικονομική θέση. Φέτος έχει περίπου 32 ευρώ. Δηλαδή έχουμε μια μείωση 26%. Γενικά οι μειώσεις είναι από 18 μέχρι 26% σε σχέση με πέρυσι. Βέβαια εγώ συμφωνώ με τον κ. Θεολογίτη ότι οι τιμές του πετρελαίου έχουν πέσει πάρα πολύ. Έχουμε λοιπόν μειωμένες τις τιμές…...

μπαίνουμε στο site των Ηellenic Seaways ρωτάμε τα πρακτορεία

10-4-2009 3-12-51 μμ

και η τιμή για Πάρο είναι 39.5 ευρώ και η τιμή του πετρελαίου στα 50 δολάρια το βαρέλι

ΚΑΝΟΥΜΕ ΛΑΘΟΣ ΚΥΡΙΕ ΥΦΥΠΟΥΡΓΕ?

Με την ευκαιρία ας δούμε και ένα άρθρο για το μεταφορικό ισοδύναμο

assets_LARGE_t_420_1437002

Μέχρι και επιπλέον 1.200% κοστίζουν στην Ελλάδα οι θαλάσσιες συγκοινωνίες σε σύγκριση με τις χερσαίες.

Για να διανύσει κανείς μια απόσταση με το πλοίο καλείται να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη, όταν για μια αντίστοιχη απόσταση στη στεριά, την οποία καλύπτει με τρένο, το κόστος είναι υποπολλαπλάσιο.

Δήμαρχοι μικρών νησιών υψώνουν κραυγή διαμαρτυρίας, υπογραμμίζοντας πως «πληρώνουμε 12 φορές περισσότερο για μεταφορές με πλοία κακής ποιότητας, μικρής ταχύτητας και ακόμη μικρότερης μεταφορικής συχνότητας δρομολογίων».

Ετοιμάζουν σχέδιο νόμου για την εξομοίωση των θαλάσσιων με τις χερσαίες συγκοινωνίες - το οποίο ενδέχεται να παραδώσουν στους βουλευτές νησιωτικών περιοχών ακόμη κι εντός του καλοκαιριού, ενώ πιέζουν στις Βρυξέλλες, από κοινού με ευρωβουλευτές, την Ευρωπαϊκή Κοινότητα για λύσεις σε κοινοτικό επίπεδο.

Οπως υπογράμμισαν χθες στελέχη του «Ελληνικού Δικτύου Μικρών Νησιών» -έχει συσταθεί εδώ κι ενάμιση χρόνο από δημοτικές αρχές νησιών κάτω των 5.000 κατοίκων, κοινωνικούς φορείς και ιδιώτες- ένα από τα πάγια αιτήματά του είναι το «μεταφορικό ισοδύναμο», που βασίζεται στην απλή αρχή πως οι επιβάτες των θαλάσσιων συγκοινωνιών πρέπει να πληρώνουν τα ίδια με αυτούς των χερσαίων.

«Το δικαίωμα όλων σε ίση μεταχείριση είναι άμεση επιτακτική ανάγκη, καθώς είναι ο βασικότερος και αναγκαίος συντελεστής επιτυχίας των νησιωτικών πολιτικών, της εδαφικής συνοχής, της προσπελασιμότητας και σύγκλησης, όλων δηλαδή των διακηρυγμένων πολιτικών της ΕΕ», τονίζει ο δήμαρχος Τήλου, Τάσος Αλιφέρης.

«Στη Γαλλία ισχύει κανονιστική πράξη, ώστε το εισιτήριο στις θαλάσσιες συγκοινωνίες για την Κορσική να μην υπερβαίνει το κόστος του τρένου για την ίδια απόσταση.

Προσφυγές
Το 2001 κατατέθηκαν προσφυγές από ανταγωνίστριες εταιρείες και η Επιτροπή αποφάνθηκε υπέρ της Γαλλίας, καθώς πρόκειται για γραμμή δημοσίου συμφέροντος», προσθέτει ο κ. Αλιφέρης.

Οπως αποκαλύπτει, άλλωστε, ο πρόεδρος του «Δικτύου», Λευτέρης Κεχαγιόγλου, «στις 22 Ιουλίου συναντηθήκαμε στις Βρυξέλλες με τον γενικό διευθυντή για την Περιφερειακή Πολιτική της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Dirk Ahner, που αναγνώρισε το δίκαιο του πάγιου αιτήματός μας για το μεταφορικό ισοδύναμο.

Αποφασίστηκε να εργαστούμε από κοινού για τη διαμόρφωση πολιτικών που θα προταθούν στα αρμόδια όργανα της ΕΕ, ώστε να θεσμοθετηθούν πολιτικές που θα δώσουν μεταφορικό κόστος ακόμη και στο 1/10 του σημερινού».

Ο ίδιος εκτιμά πως μετά και τις επόμενες δύο συναντήσεις στα τέλη του 2008 και τον Μάρτιο του 2009 θα υπάρξουν χειροπιαστά αποτελέσματα, ώστε «πριν από το 2013 να δούμε εφαρμογές στην Ελλάδα».

Οπως εξηγούν τα μέλη του Δικτύου, το «μεταφορικό ισοδύναμο» μπορεί να γίνει πράξη με την παροχή των ίδιων χρηματοδοτικών εργαλείων στις θαλάσσιες συγκοινωνίες που δίδονται και στις χερσαίες, όπως για παράδειγμα η επιδότηση ναυπήγησης πλοίων για ακτοπλοϊκές γραμμές «δημοσίου ενδιαφέροντος» -από διάφορους φορείς, ιδιώτες, δήμους κ.ά.- όπως χρηματοδοτείται η κατασκευή τρένων, μετρό, λεωφορείων κ.λπ., με τη χάραξη νέων ακτοπλοϊκών γραμμών κ.ά.

Γιάννης Φώσκολος Από το ΕΘΝΟΣ

1 σχόλιο:

μη πτύετε επί του δαπέδου
μη βλασφημάτε τον θείο
σχόλια ελεύθερα ύβρεις επί πληρωμή αλλιώς διαγραφή