Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2010

Τα συμπεράσματα του συνεδρίου της ΤΕΔΚ Δωδεκανήσου για τον Καλλικράτη

dodekanisa

ΘΕΣΜΙΚΑ

- Όλες οι μεταφερόμενες αρμοδιότητες από την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση (π.χ. περιβάλλον, διαχείριση νερού, τουρισμός, επιχειρηματικότητα, νέες δομές υγεία εκπαίδευσης, αθλητισμός, πολιτισμός, γεωργία, κτηνοτροφία) να μεταφερθούν στον Α΄ βαθμό για τους Δήμους – νησιά και όχι στην αιρετή περιφέρεια αφού δεν έχουν περιφερειακή εμβέλεια.

- Ακόμη για τις συνταγματικά κατοχυρωμένες κρατικές αρμοδιότητες πρέπει οι διαδικασίες να γίνονται από τους ΟΤΑ και οι κεντρικοί φορείς να έχουν την ευθύνη της τελικής έγκρισης ( μέχρι την επόμενη συνταγματική αναθεώρηση).
- Ο ρόλος της αιρετής περιφέρειας να είναι προγραμματικός και επιτελικός και όχι διαχειριστικός.
- Οι αρμοδιότητες του Α΄ βαθμού πρέπει να είναι αποκλειστικές, σαφείς και ολοκληρωμένες. Να κοστολογηθούν και να μεταφερθούν με τους ανάλογους πόρους.
- Να εξασφαλισθεί η χρηματοδότηση για την ελάχιστη στελέχωση και τα λειτουργικά έξοδα για κάθε ΟΤΑ νησιού και να γίνου πρότυποι Ο.Ε.Υ. προσαρμοσμένοι σε Δήμους νησιά ( η προσέγγιση του κόστους για τις στοιχειώδεις βασικές υπηρεσίες για την κάλυψη των αναγκών της τοπικής κοινωνίας είναι περίπου στο 1.500.000€). Στο βασικό αυτό κόστος πρέπει να προστεθεί ποσό περίπου 1.000.000€ για τις πρόσθετες αρμοδιότητες συγκοινωνίας, πρωτοβάθμιας υγείας, πολιτικής προστασίας, διαχείρισης υδάτων.
- Να προβλεφθούν κίνητρα για την προσέλκυση επιστημονικού δυναμικού και η υποχρεωτική παραμονή για τουλάχιστον 10 χρόνια στον ΟΤΑ.
- Εφαρμογή συστημάτων διαχείρισης ποιότητας προσαρμοσμένων στις πραγματικές ανάγκες.
- Στην διεκπεραίωση των υποθέσεων των ΟΤΑ που εξαρτώνται από το κράτος να χρησιμοποιείται διαδικτυακό πληροφοριακό σύστημα όπου θα καταχωρούνται τα αιτήματα και θα τεκμηριώνεται η πορεία της εξέλιξης τους.
- Να υπάρχουν Γενικοί Γραμματείες σε όλους τους Δήμους ανεξαρτήτως μεγέθους.

- Συμβολή Δήμου στην δημιουργία, επιχειρηματικού κλίματος με την ανάληψη πρωτοβουλιών και αρμοδιοτήτων για την προώθηση και στήριξη δραστηριοτήτων.
- Μία Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση σε όλο το Αιγαίο, η οποία θα είναι και η μοναδική νησιώτικη περιφέρεια της Ευρώπης με προνομιακή για αυτό το λόγο θέση που πηγάζει ήδη από την συνθήκη του Αμστερνταμ.
- Διεκδικούμε για κοινωνικούς, οικονομικούς,αναπτυξιακούς, πληθυσμιακούς, ιστορικούς, πολιτιστικούς και εθνικούς λόγους η έδρα της Περιφέρειας Αιγαίου να είναι η Ρόδος.
- Παράλληλα για τους ίδιους πιο πάνω λόγους διεκδικούμε για τη Ρόδο την έδρα της Γενικής Διοίκησης που προβλέπεται από σχέδιο ¨ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ¨.
- Όσες αρμοδιότητες δεν μπορούν να τις ασκήσουν οι μικροί ΟΤΑ μεμονωμένα λόγω υψηλού κόστους, να υπάρχει πρόβλεψη μεταφοράς τους υποχρεωτικά σε φορείς διαδημοτικής συνεργασίας με κατοχυρωμένη πρόσθετη κρατική χρηματοδότηση.
- Κατοχύρωση μεταφορικού ισοδύναμου στις θαλάσσιες μεταφορές ( ίδιο κόστος για ίση χιλιομετρική απόσταση όπως στην χερσαία χώρα).
- Εκπόνηση νέου Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ

- Διατήρηση κεκτημένων τοπικών εσόδων ΟΤΑ Δωδ/σου όπως Φόρος Εισοδήματος και ΔΗΦΟΔΩ, διατήρηση μειωμένων συντελεστών Φ.Π.Α.
- Επαναφορά του τέλους παρεπιδημούντων ή ισοδύναμη και δυναμική αντικατάσταση του.
- Καθορισμός νέων κριτηρίων κατανομής όλων των χρηματοδοτικών πόρων του κεντρικού κράτους (ΚΑΠ, ΣΑΤΑ, κ.λ.π.) όπου η σύνθεση των κριτηρίων θα ενισχύει την νησιωτική ιδιαιτερότητα όχι μόνο ως γεωγραφικής ιδιαιτερότητας αλλά και οικονομικής ( εποχική οικονομία, υπερδιπλασιασμός του εξυπηρετούμενου πληθυσμού λόγω του τουρισμού).
- Διασφάλιση του Ειδικού προγράμματος Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου ύψους 250.000.000€ ( υλοποίηση ,με όρους ¨ΘΗΣΕΑ¨ και όχι ΕΣΠΑ ).
- Στο κεφάλαιο της νησιωτικότητας να συμπεριληφθεί παράγραφος για τους ορεινούς- νησιωτικούς Δήμους με πρόβλεψη για αυξημένη χρηματοδότηση από ΚΑΠ και ΣΑΤΑ παρόμοια με αυτή των νησιών κάτω των 2.100 κατοίκων.
- Δημιουργία νέου αξιόπιστου φορέα διαχείρισης της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου με κύρια συμμετοχή της Α΄ θμιας τοπικής αυτοδιοίκησης.
- Η χρηματοδότηση της Τ.Α. Α΄ και Β΄ βαθμού να διασυνδέεται ενισχυτικά με την προσπάθεια καταπολέμησης της φοροδιαφυγής από τις κοινωνίας του κάθε τόπου.
- Η χρηματοδότηση των νέων ισχυρών Δήμων να συναρτάται και από ποιητική αξιολόγηση στην λειτουργία τους ( όπως : Σύστημα ολικής ποιότητας, Δείκτες βέλτιστης απόδοσης, Είσπραξης ιδίων πόρων κ.λ.π.)
- Τα τέλη που αφορούν θέματα δόμησης, κατοικίας κ.λ.π. να εκχωρηθούν στην Τοπική Αυτοδιοίκηση Α΄ βαθμού ( ΕΤΑΚ, Αυθαίρετα, πρόστιμα ) υπέρ της ορθολογικής και γρήγορης πολεοδόμησης. Η δόμηση εκτός σχεδίου που αποτελεί μεγάλη πληγή στην οικιστική ανάπτυξη και αποδιοργάνωση των οικιστικών συνόλων να επιβάλει οικολογικό τέλος εισφοράς υπέρ των ΟΤΑ προκειμένου να καλυφθούν οι πρόσθετες αναγκαίες υποδομές ( Δίκτυα, οδοποιία, κ.λ.π).
- Ειδικά τέλη για δραστηριότητες όπως Α.Π.Ε. , ρυπογόνα εργοστάσια κ.λ.π. να κατοχυρωθεί ότι θα διοχετεύονται για περιβαλλοντική προστασία στις χωρικές ενότητες όπου φιλοξενούνται.
- Ο φόρος Μεγάλης Ακίνητης Περιούσιας να εισπράττεται και να παραμένει στους αντίστοιχους ΟΤΑ.
- Ποσοστό 1,5% του Φόρου Εισοδήματος να δίδεται στους ΟΤΑ αποκλειστικά για προστασία φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος.
- Ποσοστό 30% από το Φόρο καπνού να αποδίδεται στην Αυτοδιοίκηση για αναπτυξιακούς λόγους.

ΕΚΛΟΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

- Να ισχύσει η ποσόστωση συμμετοχής Δημοτικών συμβούλων από τους υφιστάμενους σημερινούς Δήμους στον νέο ισχυρό Δήμο. Κριτήριο να είναι το πληθυσμιακό μέγεθος.
- Να ισχύουν οι θεματικοί και χωρικοί αντιδήμαρχοι.
- Η εκλογή των δημοτικών συμβούλων να γίνεται από το σύνολο των ψηφοφόρων του νέου Δήμου.
- Οι τοπικοί και θεματικοί αντιδήμαρχοι να ορίζονται από τον δήμαρχο. (Διαφοροποίηση με πρόταση για εκλογή από το δημοτικό συμβούλιο).
- Στις έδρες των καταργούμενων ΟΤΑ να λειτουργεί ένα ολιγομελές τοπικό χωρικό συμβούλιο με πρόεδρο τον χωρικό αντιδήμαρχο ως θεσμοθετημένο όργανο εσωτερικής αποκέντρωσης με δυνατότητα εκτέλεσης έργων και δράσεων τοπικού χαρακτήρα και προϋπολογισμού.
- Συμφωνούμε με τα ψηφίσματα των Συνεδρίων της Αυτοδιοίκησης που τονίζουν την ανάγκη θεσμικής θωράκισης της καταστατικής θέσης των Αιρετών και απαιτούμε την κύρωση του σχετικού άρθρου του Ευρωπαϊκού Χάρτη της Τοπικής αυτονομίας από το Ελληνικό Κοινοβούλιο.

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ – ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ

- Για μεταφερόμενες αρμοδιότητες του κράτους προς περιφερειακές αυτοδιοικήσεις και Δήμους να μεταφέρεται και το αντίστοιχο προσωπικό ( με τους αναλογούντες πόρους ).
- Κάθε μετάταξη προσωπικού να γίνεται με διαδικασία τύπου ΑΣΕΠ
- Δυνατότητα μετατάξεων – αποσπάσεων προσωπικού από όλους τους φορείς του κράτους, περιφερειών, Δήμων προς όλους τους φορείες με αξιόπιστες και γρήγορες διαδικασίες. ( υποχρεωτική παραμονή απαράβατα 10 ετών στους νεοπροσλαμβανομένους ).

- Πιο γρήγορο σύστημα προσλήψεων ΑΣΕΠ.
- Συνεχής κατάρτιση και εκπαίδευση προσωπικού.
- Νέο σύστημα αξιολόγησης και προαγωγών.
- Δυνατότητα τοποθέτησης μετακλητών στελεχών με διαδικασίες οριοθετημένες που θα εντάσσονται όμως και στην λειτουργία Δομή των Δήμων ( Δ/ντες υπηρεσιών κ.λ.π. ).
- Κατάργηση του άρθρου 5 & 6 του Π.Δ. όσον αφορά την 24μηνη απασχόληση στους ΟΤΑ. Όχι στην συνεχή δημιουργία νέων γενιών συμβασιούχων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

μη πτύετε επί του δαπέδου
μη βλασφημάτε τον θείο
σχόλια ελεύθερα ύβρεις επί πληρωμή αλλιώς διαγραφή